انتقال عفیف نعیمی به بیمارستان قلب تهران

«عفیف نعیمی» زندانی عقیدتی جامعه بهائیان و عضو هیئت هفت نفره رهبری این جامعه در ایران، محبوس در زندان رجایی شهر کرج، جمعه ۷ خرداد‌ماه در شرایط بیهوشی به بیمارستان قلب تهران منتقل شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از بهایی نیوز “بیماری این زندانی عقیدتی به دلیل خطر خونریزی مغزی ناشی از همزمان بودن ابتلای به عارضه سنکوپ و رقیق بودن خون در اثر مصرف داروهای انعقاد خون دائما در حال تشدید بوده است و در ماههای اخیر به دلیل این بیماری بارها در زندان رجایی شهر بیهوش شده است”.

این شهروند بهایی زندانی پیش تر نیز بارها به دلیل وضعیت بیماری حاد قلبی به بیمارستان قلب تهران منتقل شده بود اما با وجود وضعیت جسمی حاد به دلایل مختلف در ادامه درمان، وی را به زندان منتقل کرده اند.

این در حالی است که پیش تر عدم تحمل حبس این زندانی بهایی از سوی پزشک قانونی به‌ خاطر وخامت بیماری‌اش صادر گردیده و پس از آن سه بار در کمیسیون‌های مختلف که زیر نظر پزشکی قانونی و دادستانی جمهوری اسلامی قرار داشته، مورد معاینه قرار گرفته و هر بار از سوی هر سه کمیسیون واجد شرایط عدم تحمل کیفر تشخیص داده شده است.

بازگشت وی به زندان در حالی صورت گرفته است که دادستان تهران پیش تر به دلیل وخامت جسمی این زندانی بهایی اعلام کرده بود ،وی بدون اجازه و هماهنگی با دادستانی می توانند به بیمارستان منتقل شوند.

«عفیف نعیمی» زندانی بهایی، در اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۷ توسط نهادهای امنیتی بازداشت و پس از چندین ماه بازداشت موقت به زندان رجائی شهر منتقل شد.

وی در مرداد‌ماه ۱۳۸۹ از سوی قاضی «محمد مقیسه»، رئیس شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران، به تحمل ۲۰ سال حبس محکوم شد که این حکم در آذرماه ۱۳۹۴ با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی به ده سال تقلیل پیدا کرد.

این زندانی عقیدتی۵۳ ساله ، به طور داوطلبانه به عنوان معلم کلاس های کودکان و بزرگسالان و عضو هیات معاونت ، که نهادی انتصابی برای ترویج و تشویق آموزش در میان بهائیان است، فعال بود.از جمله اتهاماتی که به وی وارد شده “تاسیس فرقه بهائیت”است.

 این زندانی عقیدتی هم‌اکنون در آستانه هشتمین سال از دوران محکومیت خود، در زندان رجایی شهر نگهداری می‌شود و از رسیدگی پزشکی و مرخصی محروم بوده است.

این در حالی است که این زندانی بهایی به دلیل بیماری حاد قلبی نیاز مبرم به رسیدگی درمانی و پزشک متخصص در خارج از زندان داشته و شرایط زندان برای وضعیت وی مساعد نیست.

بنابر گزارش بهایی نیوز بهمن‌ماه ۱۳۸۷، دادسرای امنیت تهران اتهام رهبران جامعه بهایی ایران را “جاسوسی برای اسرائیل”، “توهین به مقدسات” و “تبلیغ علیه نظام” اعلام کرد. جلسات دادگاه در زمستان ۱۳۸۸و بهار ۱۳۸۹ زیر نظر “قاضی مقیسه” در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران برگزار شد. “مهناز پراکند”، وکیل این پرونده ضمن اشاره به محدودیت‌های فراوان برای دیدار با موکلان خود و دفاع از آن‌ها، درباره اتهام جاسوسی برای اسرائیل می‌گوید: “مرکز بهایی‌ها یعنی بیت‌العدل در اسرائیل واقع شده است. آن‌ها به این موضوع استناد می‌کردند که اسرائیل از بیت‌العدل مالیات نمی‌گیرد پس معلوم می‌شود شما در ازای این موضوع برای آن‌ها جاسوسی می‌کنید. جنس استدلال‌ها از این نوع بود.”

مدیران جامعه بهایی ایران در ۱۷ مرداد‌ماه ۱۳۸۹ به بیست سال حبس محکوم شدند، در حالی‌که هیچ‌یک از اتهامات وارد‌ شده را جمع “یاران ایران” نپذیرفته بودند. بر اساس این حکم، هریک از اعضای گروه «یاران ایران» به بیست سال زندان و در مجموع به ۱۴۰ سال زندان محکوم شدند. در ۲۴ شهریور‌ماه ۱۳۸۹ دادگاه تجدید نظر پس از حذف اتهاماتی چون جاسوسی و همکاری با دولت اسرائیل، این حکم را به ۱۰ سال کاهش داد. این حکم به صورت شفاهی به وکلای مدیران جامعه بهایی ایران ابلاغ شد اما نهایتا حکم دادگاه تجدید نظر از سوی دادستان کل کشور، برخلاف شریعت تشخیص داده شد و به ۲۰ سال افزایش یافت و حکم ۲۰ سال زندان به فریبا کمال آبادی و شش عضو دیگر یاران ایران به صورت رسمی ابلاغ شد.اما پس از گذشت ۷ سال و نیم از دوران محکومیت مدیران جامعه بهایی ایران این حکم به ۱۰ سال زندان کاهش یافت.

هم اکنون مدیران جامعه بهایی ایران در زندان های اوین و رجایی شهر در حال گذراندن حکم ۱۰ سال زندان می باشند و در هشت سال گذشته ، اکثریت مدیران جامعه بهایی ایران از مرخصی محروم بوده اند.

«عفیف نعیمی» به همراه «مهوش ثابت»، «بهروز توکلی»، «فریبا کمال‌آبادی»، «سعید رضایی»، «جمال‌الدین خانجانی» و «وحید تیزفهم»، عضو هیئتی به نام “یاران ایران” بودند که اداره امور اقلیت بهایی را برعهده داشت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید