اجرای حکم اعدام محمد رضا حدادی به تعویق افتاد

اجرای حکم اعدام «محمد رضا حدادی» زندانی محبوس در زندان عادل آباد شیراز که پیش تر به اتهام قتل در ۱۵ سالگی به اعدام محکوم شده بود و قرار بود سحرگاه امروز اجرا شود از سوی قوه قضائیه برای بار دوم به مدت حداقل دو روز متوقف شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پدر «محمد رضا حدادی» روز گذشته اعلام کرد که از دایره اجرای احکام با او تماس گرفته شده و گفته‌اند که فرزندش روز سه‌شنبه ۱۱ خرداد ماه اعدام خواهد شد.
 
«محمدرضا حدادی»، متولد ۱۳۶۶ در تحقیقات اولیه و در دادگاهی که در ۸ آبان ماه ۱۳۸۲ برگزار شد به سرقت یک خودروی مسافربری و قتل راننده آن متهم شد و ابتدا این اتهام را پذیرفت.
 
اما چندی بعد در ۱۶ آبان ماه ۱۳۸۲ «محمدرضا» طی نامه ای به دادگاه توضیح داد که دو همدستش با وعده پرداخت پول او را فریب داده‌اند تا قتل را برعهده بگیرد و به او گفته‌اند چون زیر سن قانونی است، اعدام نخواهد شد.
 
تاکنون اجرای حکم اعدام «محمدرضا حدادی» چندین بار به تعویق افتاده و او از سال ۱۳۸۱ زندانی بوده است.
 
«محمد رضا حدادی» در زمان دستگیری ۱۵ سال داشته و متهم به سرقت و قتل است .
 
«حسین احمدی نیاز» وکیل این زندانی محکوم به اعدام گفته: موکلم در سن ۱۵ سالگی در کازرون مرتکب به قتل شده و تا به امروز که ۲۷ سال دارد، در زندان عادل آباد شیراز بسر می برد.
 
او با بیان اینکه قوانین جدید آیین دادرسی کیفری و مجازات اسلامی و اصول کلی حاکم بر این قوانین را باید به نفع متهم تفسیر کرد، گفت: از جمله می توان به ماده ۹۱ قانون جدید مجازات اسلامی و مقررات حاکم بر قانون جدید آیین دادرسی کیفری استناد کرد. در تشکیلات جدید قانون آیین دادرسی کیفری این باب ایجاد شده که به دلیل اینکه زمان ارتکاب بزه و اتهام در سن ۱۵ سالگی بوده و این فرد آن زمان کودک بوده و متوجه عقوبت امر نبوده، بتواند در دیوان عالی کشور اعاده دادرسی داشته باشد.
 
«احمدی نیاز» افزود: موکلم به علت عدم دسترسی به وکیل و فقدان توان مالی نتوانسته وکیل بگیرد و بنده به عنوان وکیل رایگان به پرونده ورود پیدا کردم. متاسفانه از دیروز متوجه شدم که قرار است فردا یا پس فردا حکم موکلم اجرا شود. بنده به عنوان وکیل وی عاجزانه از رییس قوه قضاییه که از روحیه انسانی، اسلامی نیک و ارزشمندی برخوردارند و همواره قوه قضاییه ملجاء و پناهگاه ستم دیدگان است، استدعا دارم دستور شایسته جهت برخورداری موکل از تاسیسات قانون جدید آیین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی را بدهد.
 
او در پایان گفت: با توجه به اینکه مقررات آیین دادرسی کیفری در باب اطفال و کودکان و افراد زیر ۱۸ سال خاص محسوب می شود و این لازمه رسیدگی مجدد است، از رییس قوه قضاییه استدعا داریم که این فرصت را به موکلم بدهد تا بتوانیم از تاسیسات قانونی برای نجات او استفاده کنیم.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید