خالد حردانی و سعید عابدینی دست به اعتصاب غذا زدند

خالد حردانی و سعید عابدینی  دو زندانی محبوس در زندان رجایی شهر در اعتراض به انتقالشان به سلول‌های انفرادی دست به اعتصاب غذا زدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سعید عابدینی تبعه آمریکا، خالد حردانی که در ساعت ۱۲ ظهر دیروز دوشنبه ۱۷ فروردین‌ماه ۱۳۹۴، به همراه مصطفی اسکندری دیگر زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج، به سلول‌های انفرادی این زندان منتقل شده بودند، در زمان انتقال، در اعتراض به این اقدام و اعمال برخوردهای غیرانسانی مسوولان زندان دست به اعتصاب غذا زدند.

گفته شده خالد حردانی مبتلا به زخم شدید معده است و تاکنون چندین بار دچار خونریزی معده شده است و اکنون در وضعیت خطرناک جسمی قرار دارد.

یک منبع مطلع از وضعیت این زندانیان به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: «زندانیان سالن ۱۲ آمادگی خود را برای اعتصاب غذا به نشانه اعتراض به این حق‌کشی علنی و شکنجه هم‌بندیان خود و انتقال آنها به سلول‌های انفرادی و تشدید پارازیت‌ها و دیگر خواسته‌های قانونی اعلام می‌کنند.»

همزمان زندانیان سیاسی با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این حرکت در آستانه روز جهانی کارگر و روز معلم، اعلام کرده‌اند: «همبستگی زندانیان سیاسی با مردم مبارز و ترس حکومت از تاثیر متقابل پیوند پویا و زنده زندانیان سیاسی با اعتراضات و اعتصابات مردم دانستند.»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید