پس از مراجعه به دادسرای مقدس، آرش صادقی به زندان منتقل شد

صبح امروز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه «آرش صادقی» فعال سیاسی و مدنی جهت پیگیری پرونده خود به دادسرای مقدس واقع در زندان اوین مراجعه کرده و تا کنون به منزل بازنگشته است. امکان بازداشت مجدد و یا اجرای حکم این دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی وجود دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین گفته ” طی چند روز گذشته احضاریه ای برای «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» ارسال شده تا خود را طی چند روز آینده به دادسرای اوین معرفی کنند. به علت تغییر آدرس محل سکونت « آرش صادقی» و همسرش « گلرخ ایرایی» و بی اطلاعی مسوولین از آدرس جدید، آنها احضاریه ای را دریافت نکرده بودند.

«آرش صادقی» جهت پرسش در خصوص احضاریه روز گذشته دوشنبه ۱۷ خرداد ماه به اجرای احکام دادسرای مقدس اوین مراجعه کرده و به علت عدم حضور «نصیرپور» به او پاسخی داده نشده است.

این منبع آگاه در ادامه افزود ” «آرش صادقی» سپس به دادستانی و اداره پست مراجعه کرده و آنها نیز احضار بی اطلاعی کردند. او حتی دو مرتبه به آدرس قدیمی محل زندگی خود و همسرش مراجعه کرده و در آنجا نیز احضاریه ای به آنها ابلاغ نشده بود.”

در نهایت «آرش صادقی» صبح امروز سه شنبه ۱۸ خرداد ماه ۱۳۹۵ جهت پرسش در خصوص ابلاغ احضاریه به او و همسرش به دادسرای مقدس واقع در زندان اوین مراجعه کرده و تا کنون به منزل بازنگشته است . احتمال بازداشت مجدد و یا اجرای حکم محکومیت این فعال سیاسی و مدنی وجود دارد.

تا کنون از شرایط کنونی «آرش صادقی» اطلاعی در دست نیست.

«آرش صادقی» دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس گذشت حدود یک سال و نیم جهت مرخصی به منزل بازگشت، اما پس از گذشت چند روز بدون ارائه هیچگونه احضار نامه ای برای بازداشت و یا تماس تلفنی از سوی ضابطین قضایی، مامورین امنیتی جهت بازداشت مجدد آرش در ساعت چهار صبح به منزل مسکونی آنها یورش برده، که همین مسئله منجر به حمله قلبی و فوت مادر آرش پس از گذشت چهار روز در بیمارستان شد.

«آرش صادقی» پس از آزادی مجددا در ۱۵شهریورماه ۱۳۹۳، از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» بازداشت و از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» به تحمل ۱۵سال حبس محکوم شد و حکم صادره با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» “مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود”، از سوی قاضی «ابوالقاسم صلواتی» به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.

همچنین «گلرخ ایرایی» همسر «آرش صادقی» نیز که به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود، به صورت غیابی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» مورد محاکمه قرار گرفت و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد.

پیش‌تر «آرش صادقی» به مدت ۷ ماه در انفرادی دو الف سپاه در بازداشت موقت بوده است. حکم او در حالی ابلاغ شد که در همه مراحل محاکمه، مجاز به داشتن وکیل نبوده و قاضی « ابولقاسم صلواتی» به «پیمان عطار» و «امیر رئیسیان» وکلای او اجازه مطالعه پرونده را نداده بود.

همزمان از دیگر اعضای این پرونده «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» نیز در دادگاه بدوی هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند و حکم صادره برای هرکدام از آنها در دادگاه تجدید نظر ۱۲ ماه اعلام شد.

«بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شده است.

احضاریه ابلاغ شده به «بهنام موسیوند » و «نوید کامران»

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید