انتقال یک زندانی سیاسی محکوم به اعدام به مکانی نامعلوم

انتقال ناگهانی «مصطفی سلیمی» زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان سقز به مکانی نامعلوم، باعث نگرانی نزدیکان این زندانی سیاسی شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، «مصطفی سلیمی (ایلویی)» زندانی سیاسی کُرد محکوم به اعدام، از هفته گذشته از سوی ماموران وزارت اطلاعات در زندان سقز فراخوانده و به مکان نامعلومی منتقل شد.
 
به گفته هم‌بندی‌های این زندانی، با توجه به قطعیت حکم صادره این زندانی در دیوان عالی کشور، نگرانی نسبت به اجرای حکم این زندانی سیاسی افزایش یافته است.
 
یکی از اعضای خانواده‌ این زندانی سیاسی در تماسی تلفنی با «کانون مدافعان حقوق بشر کردستان» ضمن تایید این خبر گفته “یکی از زندانیان زندان سقز و هم‌بندی مصطفی طی یک تماس تلفنی کوتاه از زندان اعلام کرده است، که چند روز پیش ماموران امنیتی زندان بدون ارایه هیچ توضیحی مصطفی را با خود برده‌اند و تاکنون هیچی خبری از وضعیت و سلامتی وی در دست نیست.”
 
این زندانی سیاسی با اتهامات سیاسی و امنیتی مانند «محاربه» و «عضویت در احزاب مخالف کُرد» محاکمه و به اعدام محکوم شده است.
 
«مصطفی سلیمی» متولد چهارم تیرماه ۱۳۴۶، پیمانکار شرکت گاز بوده و به حکم قاضی «گودینی» در دادگاه انقلاب به اعدام محکوم شده است. “او اهل روستای «ایلو» منطقه «تیلکو» از توابع شهرستان «سقز» است که در سال ۱۳۸۰ به عضویت یکی از احزاب اپوزیسیون کُرد درآمد و تا حدود سه سال با این حزب همکاری کرد.”
 
گفته شده “این زندانی سیاسی محکوم به اعدام در اواخر سال ۱۳۸۲، به همکاری خود با حزب پایان داده و به دنبال آن در منزل یکی از اقوام خود در شهر نهاوند واقع در استان لرستان ساکن شد. نیروهای امنیتی در همان زمان اقدام به بازداشت وی کرده و پس از انتقال به اداره‌های اطلاعات و دادگاه‌های سنندج و سقز، به اتهام اقدام علیه امنیت کشور از طریق محاربه به اعدام محکوم شد.”
 
تقاضای فرجام «مصطفی سلیمی» در دادگاه و سپس کمیسیون عفو و بخشودگی قوه قضائیه رد شد. او مدتی را در زندان رجایی شهر کرج، در تبعید سپری کرد.
 
این شهروند کُرد اهل سقز یک فرزند دارد و هم‌اکنون با توجه به تایید حکم اعدام از سوی دیوان عالی کشور، با اجرای قریب‌الوقوع حکم اعدام روبرو است.
 
انتقال ناگهانی این زندانی سیاسی به مکانی نامعلوم و بی‌خبری از سلامتی وی باعث تشدید نگرانی نزدیکان و هم‌بندیان وی شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید