با صدور قرار وثیقه؛ رویین عطوفت از زندان اوین آزاد شد

«رویین عطوفت»، فعال فرهنگی ملی- مذهبی محبوس در بند ۸ زندان اوین عصر روز چهارشنبه, ۱۹ خرداد, ماه با قرار وثیقه آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، «رویین عطوفت»، فعال ملی- مذهبی که پیش از این به ده سال حبس تعزیری محکوم شده بود با پذیرفته شدن پرونده اش در اعاده دادرسی و صدور قرار وثیقه، عصر امروز از زندان اوین آزاد شد.
 
در تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۹۱ بیست نفر از مامورین وزارت اطلاعات با ورود به خانه شخصی وی و در حالی که یکی از جلسات فرهنگی شورای رنگین کمان در حال برگزاری بود، رویین عطوفت را دستگیر کردند و به اوین بردند. این جلسات فرهنگی از سال ۱۳۸۳ در آخرین جمعه هر ماه در خانه آقای عطوفت برگزار می شد.
 
عطوفت در تاریخ ۱۹ تیر ۹۲ بعد از ۵ ماه با وثیقه از زندان اوین آزاد شد. بعد از احضار خانوادگی وی به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات و چندین نوبت احضار کتبی و تلفنی به دادسرای اوین، بالاخره در تاریخ ۸ تیر ۹۳ به دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی احضار و به اتهام «تاسیس گروهک غیرقانونی و ضدامنیتی موسوم به شورای رنگین کمان در راستای همکاری با گروهک غیر قانونی ملی-مذهبی ها و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی از طریق صدور و امضای بیانیه های ضد امنیتی» محاکمه شد.
 
بر اساس این گزارش در ۱۸ تیر سال ۹۳ به دادگاه انقلاب شعبه ۱۵ احضار و حکم ۱۱ سال حبس و ۲ سال محرومیت از فعالیت به صورت حضوری به رویت او رسید. وی در تاریخ ۲۱ مرداد ۹۳ اعتراض خود به حکم بدوی را به دادگاه تجدیدنظر ارسال کرد که بلافاصله پس از ۵ روز در تاریخ ۲۶ مرداد ۹۳ رای توسط مستشاران شعبه ۵۴ آقایان بابایی و پورعرب صادر گردید. در تاریخ ۵ آبان رای صادره از دادگاه تجدید نظر به خانه شخصی وی ابلاغ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید