هشدار عفو بین الملل در خصوص وضعیت بسیار بحرانی جعفر عظیم زاده

سازمان عفو بین الملل طی بیانه ای در روز چهارشنبه ۹ تیرماه ۱۳۹۵ در خصوص وضعیت بسیار بحرانی «جعفر عظیم زاده» فعال کارگری هشدار داد. این سازمان پس از اشاره به بیهوشی چند ساعته این فعال کارگری طی دو روز گذشته در بیمارستان سینا بر اثر ضعف شدید ناشی از اعتصاب غذا و سخنان دادستانی تهران مبنی بر «عدم هیچگونه کمکی به این فعال کارگری حتی در صورت مرگ»، خواهان آزادی بی قید و شرط این فعال صنفی از مقامات ایران شد.
 
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال کارگری به علت ضعف شدید جسمانی در پی تداوم اعتصاب غذا در ساعت ۴ بامداد روز دوشنبه ۷ تیر ماه ۱۳۹۵ در شصتمین روز از اعتصاب غذای خود، پس از مراجعه به سرویس بهداشتی در بیمارستان سینا بر زمین افتاد و برای ساعاتی بیهوش شد و با کمک پزشکان به هوش آمد.
 
سازمان عفو بین الملل در بیانیه خود پس ازدرخواست از مقامات ایران و اقدام فوری جهت رسیدگی به خواسته ها و آزادی فوری این فعال صنفی، با اشاره به وخامت جسمانی او و بستری شدن این فعال صنفی در بیمارستان سینا، بازگشت او به زندان اوین را به علت وخامت جسمانی خطرناک خواند و آن را تهدیدی جدی برای جانش دانست. ”
 
عفو بین‌الملل پس از یادآوری به مقامات ایران بر اساس معاهدات بین المللی که خود آن‌ها نیز امضا کرده‌اند و با اشاره به روند دستگیری، محکومیت، سخنان دادستانی تهران مبنی بر « عدم هیچگونه کمکی به این فعال صنفی حتی در صورت مرگ» و فعالیت های صنفی او، خواستار آزادی بی قید و شرط این فعال صنفی شد.
 
این فعال کارگری در ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی از سوی قاضی «صلواتی» به شش سال حبس و دو سال محرومیت از «فعالیت در فضای مجازی و رسانه‌ها و مطبوعات» محکوم شد.
 
«جعفر عظیم زاده» در ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.
از جمله مصادیق اتهامات «عظیم‌زاده»، تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران، تشکیل اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، همکاری با کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، شرکت در تجمع روز جهانی کارگر پارک لاله در سال ٨٨، هدایت کارگران در اعتراضات سال ٨۴، اقدام به تشکیل و برنامه ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در زمان دولت جدید و تهدید به تجمع و اعتصاب در اسفند ماه سال ۹۲ بوده است.
«عظیم‌زاده» همچنین به علت جمع آوری طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران و تجمعات در مقابل مجلس و وزارت کار و هدایت و اجرای این تجمعات، اعتراض به مزد مصوب، شکایت از سعید مرتضوی به عنوان نماینده هزار کارگر، اعتراض به ایجاد تغییرات ضدکارگری در قانون کار، نشست و ملاقات با دیگر تشکل های مستقل کارگری از قبیل سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی، کمیته پیگیری و مصاحبه با برخی رسانه‌های برون مرزی محکوم شده است.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید