در پی اعطای مرخصی و وعده رسیدگی به پرونده ، جعفر عظیم زاده به اعتصاب غذای خود پایان داد

«جعفر عظیم زاده» فعال کارگری ، پس از گذشت ۶۴ روز اعتصاب غذا ساعت ۸ شب روز پنج شنبه ۱۰ تیر‌ماه با قول مساعد جهت اعاده دادرسی ، رسیدگی عادلانه به پرونده اش و اعطای مرخصی به اعتصاب غذای خود پایان داد و موقتا آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دبیر هیئت مدیره تشکل کارگری «اتحادیه آزاد کارگران ایران» پس از ۶۴ روز اعتصاب غذا که منجر به بیهوشی ، خونریزی روده ها و وضعیت مشکلات معده شده بود امروز پنج شنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۵ با قول اعاده دادرسی ، رسیدگی عادلانه به پرونده و مرخصی قابل تمدید به اعتصاب غذای خود پایان داد و موقتا آزاد و از سوی خانواده از بیمارستان ترخیص شد.
 
«جعفر عظیم زاده» به دنبال نامه هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران به علی ربیعی (وزیر کار) برای بر پائی تجمع کارگری در روز جهانی کارگر سال ۱۳۹۳در مقابل وزارت کار جهت اعتراض به حداقل مزد مصوب، در نیمه شب روز دهم اردیبهشت ماه دستگیر و پس از ۴۶ روز بازداشت در بند ۲۰۹ زندان اوین با قرار کفالت یکصد میلیون تومانی آزاد شد.
 
او در ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۳ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی از سوی قاضی «صلواتی» با اتهامات انتسابی «اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور» و «اخلال در نظم عمومی» با استناد به ماده ۶۱۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل پنج سال حبس و به اتهام «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی» با استناد به ماده ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی به تحمل یک سال حبس و فعالیتهای غیر قانونی با استناد به ماده ۲۳ قانون مجازات اسلامی از عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی و رسانه ها و مطبوعات به مدت ۲ سال محکوم شد.
 
به دنبال صدور این حکم، «جعفر عظیم زاده» به همراه وکیل اش اعتراضیه ای را نسبت به آن تسلیم دادگاه تجدید نظر کرد اما دادگاه تجدید نظر شعبه ۵۴ نهایتا حکم صادره بر علیه «جعفر عظیم زاده» را تماما تایید و آن را جهت اجرا به دادگاه اجرای احکام ابلاغ کرد.
 
«جعفر عظیم زاده» در ۱۷ آبان‌ماه ۱۳۹۴ در پی ابلاغیه از سوی شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۳۳ اوین، جهت تحمل شش سال زندان خود را به دادسرای مستقر در زندان اوین معرفی و به بند هشت این زندان منتقل شد.
 
از جمله مصادیق اتهامات «عظیم‌زاده»، تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران، تشکیل اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، همکاری با کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، شرکت در تجمع روز جهانی کارگر پارک لاله در سال ٨٨، هدایت کارگران در اعتراضات سال ٨۴، اقدام به تشکیل و برنامه ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در زمان دولت جدید و تهدید به تجمع و اعتصاب در اسفند ماه سال ۹۲ بوده است.
 
«جعفر عظیم‌زاده» همچنین به علت جمع آوری طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران و تجمعات در مقابل مجلس و وزارت کار و هدایت و اجرای این تجمعات، اعتراض به مزد مصوب، شکایت از سعید مرتضوی به عنوان نماینده هزار کارگر، اعتراض به ایجاد تغییرات ضدکارگری در قانون کار، نشست و ملاقات با دیگر تشکل های مستقل کارگری از قبیل سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی، کمیته پیگیری و مصاحبه با برخی رسانه‌های برون مرزی محکوم شده است.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید