اعتصاب غذای مجدد مریم نقاش زرگان

خانواده «مریم (نسیم) نقاش زرگان» نوکیش مسیحی و زندانی محبوس در بند زنان (نسوان) زندان اوین از آغاز اعتصاب غذای این زندانی در روز جاری در اعتراض به خواسته هایش «آزادی بی‌قید و شرط» خبر داده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این نوکیش مسیحی و زندانی بیمار که پیش تر درعصر دوشنبه ۱۷ خرداد ماه با تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شده بود، با مخالفت دادستانی جهت تمدید مرخصی و همچنین تهدید به ضبط وثیقه (سند ۳۵۰ میلیون تومانی که جهت وثیقه قرار گذاشته شده بود)، عصر دوشنبه ۷ تیرماه جهت ادامه دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی کرد.
«مریم (نسیم) نقاش زرگران» پیش تر در ۵ خرداد‌ ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به ”عدم رسیدگی به وضعیت جسمی، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی” دست به اعتصاب غذا زده بود.
پس از گذشت چهار روز از اعتصاب غذا او در ۹ خرداد ماه در پی وخامت حالش بطور اورژانسی به بیمارستان شهدا منتقل شد و پس از گذشت ساعاتی در حالت بیهوشی و بدون درمان به زندان بازگردانده شد.
هم چنین او در همان روز در ادامه اعتراضات خود از رفتن به ملاقات خودداری کرد. در پی این اقدام اکثر هم‌بندیان او نیز در حمایت از اعتراض او از رفتن به ملاقات خودداری کردند.
یک منبع نزدیک به این زندانی بیمار پیش تر طی گفتگویی با کمپین گفته بود “مریم از ناحیه گوش شدیدا احساس ناراحتی داشته و پزشکان بهداری گفته‌اند تا دو هفته نباید سرش را تکان بدهد و اگر گوش درد و سرگیجه هاش خوب نشود باید جراحی کند. این موضوع در حالی‌ بوده است که دادستانی نه تنها با مرخصی استعلاجی مریم مخالفت می‌کرده بلکه از اعزامش به بیمارستان نیز ممانعت بعمل می‌آورده است.”
این منبع آگاه در ادامه افزوده بود ” در پی اعتصاب غذا وضعیت جسمی مریم بسیار وخیم شده بود و او از تب شدید رنج می برد. همچنین قبل از شروع اعتصاب غذا او ۲۵ کیلو کاهش وزن داشته، بیماری هایش از جمله یک بیماری جدید که باعث سرگیجه های شدید و سردردش شده است ، بسیار شدید شده بود و اصلا رسیدگی نمی‌ شده است .
این منبع آگاه در پایان افزود: مریم در زندان دچار افسردگی شده و داروهای ضد افسردگی مصرف می کند. مدت‌ها پیش درخواست اعاده دادرسی داده بود اما به تازگی خانواده‌اش مطلع شده بودند چنین درخواستی در پرونده‌اش نیست و بایستی مجددا درخواست بدهد.”
علیرغم شرایط بد جسمانی و همچنین بیماری این زندانی در اعتراض به خواسته هایش ( آزادی بی قیدو شرط) از بعد از ظهر امروز شنبه ۱۹ تیر دست به اعتصاب غذا زده است.
این نوکیش مسیحی مبتلا به بیماری «ASD» است و پیش تر در حدود ٩ سال پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته است و در پی این جراحی او نیاز مبرم به مراقبت های ویژه و همیشگی پزشکی دارد.
علیرغم این مشکلات این زندانی عقیدتی در پی دردهای مزمن در ستون فقرات و مفاصل و همچنین بی حسی دست ها و پاهایش در سال های اخیر، به پزشک متخصص مراجعه کرده و پس تشخیص اولیه ابتلا به بیماری پوکی استخوان، آرتروز، دیسک کمر بوده است.
«مریم (نسیم) نقاش زرگان» همچنین اخیرا به بیماری قند، چربی خون و همچنین کم خونی شدید، مبتلا شده است که به دلیل عدم صدور مجوز از سوی نهادهای قضائی مربوطه روند درمانی وی ناتمام مانده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید