اعزام بهنام ابراهیم زاده به مرخصی

«بهنام (اسعد) ابراهیم‌ زاده» فعال کارگری و زندانی محبوس در زندان رجایی شهر کرج عصرسه شنبه ۲۲ تیر ماه با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی از زندان رجایی شهر کرج به مرخصی چهار روزه اعزام شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی و فعال حقوق کودکان کار و خیابان که بیش از پنج سال در زندان به سر مى برد، ابتدا در خردادماه ۱۳۹۰بازداشت و به پنج سال حبس و پس از بازگشایى پرونده جدید و محاکمه در دى ماه ۱۳۹۳ به نه سال و نیم زندان مجدد محکوم شد.
در اواخر مرداد ماه ۱۳۹۴ «مهدی خدابخشی» دادیار پیشین ناظر بر زندان، پس از حضور در بند و سلول «بهنام ابراهیم زاده» یک صفحه کپی از حکم تائید شده این فعال کارگری را مبنی بر کاهش حکم وی به استناد ماده ۷۰۶ – ۷۰۲ – ۶۱۰ – ۵۰۰ قانون مجازات اسلامی از نه سال و شش ماه حبس، به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵روز، به او ابلاغ کرد.
این فعال کارگری پس از ابلاغ حکم جدید نه سال و نیم زندان مجدد در دى ماه ۱۳۹۳، در بند ٢٠٩ زندان اوین بازجویى و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد و پس از انتقالش به قرنطینه با تصمیم مسوولین زندان به بند دارالقرآن منتقل شد.
 
در ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۴ «سلیمانی» رئیس سازمان زندان های استان تهران به همراه هیئت همراه جهت بازدید از بند دارالقران زندان رجایی شهر دراین بند حاضر شدند.
«بهنام ابراهیم زاده» به همراه دو زندانی سیاسی دیگر با نام های «علیرضا فراهانی» و «ایرج حاتمی» از روند انتقال بیش از حد مواد مخدر در داخل زندان ازسوی پرسنل با نام «سلیمانی» رئیس سازمان زندان های استان تهران اعتراض کرده و خواهان رسیدگی و برخورد قانونی با این مسئله شده اند.
 
پس از این اعتراض «بهنام ابراهیم زاده» در ۵ آبان ماه ۱۳۹۴ از بند دو زندان رجایی شهر معروف به «دارالقرآن» جهت تنبیه به اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۰ این زندان منتقل شد.
« امیریان» رئیس بند دارالقران به همراه «مردانی» مسوول زندان علت انتقال «بهنام ابراهیم زاده» را به اندرزگاه ۱۰ سالن ۳۰ شکایت او در ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۴ به «سلیمانی» ریاست سازمان زندان های استان تهران در حین بازدید از زندان، اعلام کرد.
 
«نجم الدین حسینی » ریاست بند دارالقران چندی پیش به اتهام انتقال مواد مخدر به درون زندان بازداشت شده بود.
همچنین «مهدی خدابخشی» دادیار پیشین ناظر بر زندان و یکی از افراد مسوول قضایی که تاکنون باعث آزار و اذیت بسیاری از زندانیان سیاسی محبوس در زندان اوین و خانواده‌های آنان شده بود، به دلیل “فساد مالی” و “ارتشاء” از مقام قضایی خود تعلیق و برکنار شد.
«بهنام ابراهیم زاده » اولین بار به اتهام فعالیت تبلیغی در شهر اشنویه و شعارنویسی و درسال ۱۳۸۷بازداشت شد. او مجددا دومین بار همزمان با روز جهانی کارگر۱۱ اردبیهشت ماه ۱۳۸۸ به همراه تعدادی از فعالان مدنی و کارگری و در پارک لاله تهران بازداشت و پس از گذشت یک ماه حبس به قید وثیقه آزاد شد.
این فعال حقوق کودکان کار و خیابان در۲۲ خرداد ماه ۱۳۸۹ برای سومین بازداشت و مدت ۴ ماه را در سلول های انفرادی این زندان تحت فشار و بازجویی های شدید قرار داشت و و پس از ان به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
« بهنام ابراهیم زاده» در یک دادگاه نمایشی بدون حضور وکیل از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی»ا به ۲۰ سال حبس تعزیری محکوم شد و حکم صادره از سوی این شعبه در دادگاه تجدیدنظر به ۵ سال کاهش یافت.
در جریان حمله ی گارد زندان اوین به بند ۳۵۰ موسوم به “پنجشنبه سیاه” این فعال کارگری به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و به به سلول های انفرادی منتقل شد. او در نهایت پس از سپری کردن ۱۵ روز انفرادی های بند ۲۴۰ منتقل شد.
بهنام ابراهیم زاده در اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ به سلول های انفرادی بند ۲۰۹ منتقل و پس از مدتی بدون کوچکترین توضیح و به طور غیرقانونی به زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
در ۱۰ مرداد ماه ۱۳۹۴ هنگامی که این زندانی جهت گذراندن حبس پنج ساله اش در زندان اوین محبوس بود، دادگاه تجدید نظر تهران او را به اتهام ” تبلیغ علیه نظام” و “اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت داخلی و خارجی” به نه سال ونیم زندان محکوم و در آخر به ۷ سال و ۱۰ ماه و ۱۵ روز حبس تعزیری و۴۵۰ هزار تومان جریمه نقدی محکوم کرد.
“ علی رغم اتهامات منتسب داده شده به این فعال کارگری استفاده از “تجهیزات ماهواره و پاسور” نیز بخشی از اتهامات او قید شد”.
«نیما ابراهیم زاده» فرزند این فعال کارگری در بند به بیماری سرطان خون مبتلاست و این موضوع بر نگرانی ها و شرایط روحی «بهنام ابراهیم زاده» افزوده است .
 
.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید