یوسف آب خرابات به ‌مرخصی درمانی اعزام شد

یوسف آب خرابات فعال کارگری به مدت ۵ روز به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ،یوسف آب خرابات فعال کارگری و عضو کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری که مدت‌های زیادی است که از ناحیه چشم رنج می‌برد امروز چهار شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ حدود ساعت ۴ بعد از ظهر با پیگیری خانواده و مراجعه مکرر آنها به دادستانی با پرداخت ۲۵ میلیون تومان وثیقه به مرخصی درمانی ۵ روزه اعزام شد.
پیشتر پزشک معالج وی اعلام کرده بود که یوسف باید خارج از زندان تحت مداوا قرار گیرد ، از همین رو و بعد از مدت‌ها با ‌مرخصی درمانی یوسف موافقت شد.

یوسف آب خرابات کارگر شرکت کشت و صنعت مهاباد بود، اما به دلیل تعویق ۴ ماه حقوق و پدید آمدن مشکلات مالی برای کارکرگران شرکت ، در یک اقدام مشترک کارگران تصمیم می گیرند که برای حقوق های معوقه خود اعتصاب کنند.
پس از شکل گرفتن این اعتصاب و ادامه آن حقوق های معوقه کارگران پرداخت شد و یوسف آب خرابات به علت آگاه ساختن کارگران از وضعیت موجود از کار اخراج شد و مدتی در شرکت آرد مشغول به کار شد.
شبکه چشم یوسف آب خرابات به دلیل کار سخت و زیان آور در شرکت آرد دچار مشکلات شدیدی شد و برای معالجه چشم به تهران رفت و مورد عمل جراحی قرار گرفت.
پزشکان مربوطه متذکر شدند که و ی باید مرتبا” تحت نظر قرار بگیرد تا چشم هایش مورد آزمایش قرار گیرد.
یوسف آبخرابات به دلیل فعالیت های کارگری و عضویتش در کمیته هماهنگی‌ برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری در سال ۱۳۹۰ در شهر کرج همراه تعدادی از اعضای کمیته بازداشت و روانه زندان شد.
سپس پس از مدتی یوسف آب خرابات به همراه محمد مولانایی و واحد سیده در دادگاه مهاباد محاکمه و به اتهام عضویت در کمیته هماهنگی به دو سال زندان تعزیری محکوم شد.
وی که در حال حاضر در زندان مهاباد مشغول گذراندن حکم ۲ سال زندان خود می باشد ، امروز چهار شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴ ، برای درمان چشمانش با پرداخت ۲۵ میلیون تومان وثیقه به مدت ۵ روز به ‌مرخصی پزشکی‌ اعزام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید