تماس تلفنی با فرزندان و پایان اعتصاب غذای نرگس محمدی

« نرگس محمدی» نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که پیش تر در هفتم تیر ماه در اعتراض به اجازه ندادن مقام‌های مسوول جهت برقراری تماس تلفنی با فرزندان خردسالش دست به اعتصاب غذا زده است، بعد از ظهر امروز پس از تماس تلفنی با فرزندشان به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «تقی رحمانی» همسر این زندانی سیاسی با اعلام این خبر از تماس تلفنی «نرگس محمدی» با فرزندانش و با پایان اعتصاب غذای او خبر داد.
با وجود شرایط جسمانی سخت و وضعیت خطرناک «نرگس محمدی»، دادیار ناظر، آقای حاجیلو پیش تر طی تماسی با این زندانی سیاسی به او گفته بود که اعتصاب غذای شما مورد سوءاستفاده رسانه‌های معاند قرار گرفته و ما از شما می‌خواهیم که اعتصاب را پایان دهید.» همچنین همین مقام مسئول درباره امکان رسیدگی به تقاضای خانم محمدی که تماس تلفنی با فرزندانش است صراحتا گفته بود تا زمانی که شما بر سر مواضع خود پافشاری کنید امکان تماس تلفنی با فرزندان فراهم نخواهد شد.»
 
« نرگس محمدی» زندانی سیاسی محبوس در بند نسوان (زنان) زندان اوین در هفتم تیر ماه سال جاری در اعتراض به اجازه ندادن مقام‌های مسوول جهت برقراری تماس تلفنی با فرزندان خردسالش دست به اعتصاب غذا زده بود.
 
 
این سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر به بیماری سیستم عصبی و فلج عضلانی مبتلاست و روزانه دارو مصرف می‌کند و به دلیل مصرف داروها و تحرک کم در شرایط اعتصاب غذا، امکان لخته خون و آمبولی او وجود داشت. همچنین در صورت تکرار تشنج، احتمال سنکوپ کردن این زندانی بیمار مطرح شده بود.
 
داروهایی که در بهداری اوین به او داده شده با داروهایی که جهت بیماری‌اش استفاده می‌کند تداخل پیدا کرده و باعث مشکلات پوستی شدید مانند کهیر شده است.
 
خانم محمدی از مشکلاتی در ضربان و تپش قلب رنج می‌برد و اعتصاب غذای او با افت و تشدید فشار خون همراه بود به طوری که پزشکان بهداری اوین تصریح کرده بودند که حتی یک روز ادامه پیدا کردن اعتصاب غذا برای او سمی مهلک به شمار می‌آید.
 
نرگس محمدی، سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و فعال حقوق بشر به ۱۶ سال حبس برای سه اتهام محکوم شده است. او به اتهام عضویت در گروه «لگام، کارزار لغو گام به گام اعدام» به ۱۰ سال حبس، به اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی» به پنج سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک سال حبس محکوم شد. با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات جدید اسلامی که زندانی به بیشترین مجازات حکمش محکوم می شود، حکم خانم محمدی ۱۰ سال زندان است، با این حال همه چیز منوط به رای دادگاه تجدید نظر است.
 
نرگس محمدی پیش از این در مهرماه ۱۳۹۰ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به سه اتهام اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این رای در دادگاه تجدید نظر به شش سال حبس تغییر یافت. او به دلیل شدت بیماری مغز و اعصاب در خرداد ماه سال ۱۳۹۲ از زندان زنجان به بیمارستان منتقل شد و پس از آن به دلیل شرایط جسمی که قادر به تحمل زندان نبود با قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی آزاد شد. او از تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۴ برای اجرای مجدد حکم شش سال حبسش به زندان رفت و از زمان بازداشت تا به حال تنها ذو بار اجازه گفت‌وگوی تلفنی با کودکان خردسالش را داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید