نگرانی انجمن جهانی قلم از وضعیت محمد صدیق کبودوند

انجمن جهانی قلم از وضعیت سلامت محمد صدیق کبودوند ابراز نگرانی شدید کرد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از صدای آمریکا، در بیانیه ای که این انجمن روی وب سایت خود قرار داده، با ابراز نگرانی از وضعیت این روزنامه‌نگار و نویسنده کرد ایرانی، خواستار رسیدگی پزشکی فوری و ضروری برای وی شده است.
 
انجمن قلم تاکید کرد آقای کبودوند از بیماری‌های مختلفی از جمله بیماری قلبی و بیماری‌های کلیوی و پروستات رنج می‌برد و با اعتصاب غذا، وضعیت جسمی او بدتر شده است.
 
نامه انجمن قلم خطاب به علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران و صادق لاریجانی رئیس قوه قضاییه نوشته شده و رونوشت آن به کمیسیون حقوق بشر سازمان ملل ارسال شده است.
 
انجمن قلم اعلام کرد کبودوند عضو افتخاری انجمن قلم اتریش، انجمن قلم سوئد ،انجمن قلم کاتالاو انجمن قلم سیدنی و همچنین روزنامه‌نگار سال بریتانیا در سال ۲۰۰۹و برنده جایزه هلمت همت در سال ۲۰۰۸ است.
 
محمد صدیق کبودوند، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر از ۱۹ اردیبهشت در آستانه گذراندن دهمین سال حبس خود اعتصاب غذا کرده و تاکنون دو بار به بیمارستان منتقل شده است.
 
او که دبیر کل “سازمان دفاع از حقوق بشر کردستان” و مدیر مسئول روزنامه توقیف شده “پیام مردم” است از تیرماه سال ۱۳۸۶ در زندان است و تنها یک بار و آن هم برای عیادت از فرزند مبتلا به سرطانش، پس از اعتصاب غذا اجازه مرخصی گرفت.
 
آقای کبودوند با اتهاماتی مانند “اقدام علیه امنیت ملی” و “تبلیغ علیه نظام” به ۱۰ سال حبس محکوم شده است و دادگاه انقلاب تهران او را برای تفهیم اتهاماتی جدید فراخوانده است.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید