تشدید فشار بر خانواده فعالان سیاسی در کردستان

در حالیکه روند دستگیری فعالان در کردستان اخیرا افزایش یافته، اداره اطلاعات در هفته های اخیر اقدام به احضار خانواده فعالان سیاسی در شهرهای مختلف کردستان کرده است. عده ای از این خانواده ها که فرزندانشان خارج از کشور فعالیت سیاسی را ادامه می دهند،‌ از تشدید فشارها گفته اند.
 
به گزارش کمپین دفاغ از زندانیان سیاسی و مدنی، یکی از اعضای خانواده فعالان سیاسی کرد که فرزندشان به نام”وهاب فخری”اهل شهر جوانرود که هم اکنون در خارج از کشور به سر می‌برد، در این باره گفته است :تا کنون چندین بار از سوی اداره اطلاعات احضار و از آنان خواسته اند که عکس، شماره تلفن و مشخصات کامل فرزندانشان را در اختیارشان بگذارند.
 
همچنین در ادامه این فشارها، برادر وهاب فخری به نام ایدریس فخری که در اداره برق مشغول به کار بوده، نامبرده را از کار بیکار نموده اند.
 
احضار این خانواده ها در حالی صورت می گیرد که این خانواده ها هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشته و آنان را متهم به همکاری با احزاب کردستانی کرده اند.
 
گفتنی است، که یکی دیگر از اعضای این خانواده به نام عدنان فخری به طور مداوم توسط نیروهای اطلاعاتی زیر نظر قرار گرفته است.
 
فشار بر خانواده ها در حالیست که تلفن اکثر خانواده فعالان سیاسی کردستان، از طریق اداره اطلاعات کنترل بوده و ارتباط خاصی با فرزندانشان نمی توانند برقرار کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید