افشین حسین پناهی فعال مدنی کُرد، مجدد بازداشت شد

روز گذشته، افشین حسین پناهی در شهرستان دهگلان استان کردستان مجددا توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.
به گزارش «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی »، طی یورش ماموران وزارت اطلاعات شهرستان «دهگلان»، در استان «کردستان»، صبح روز دوشنبە ٢٨ تیرماه «افشین حسین پناهی» فعال مدنی کُرد مجددا بازداشت و به مکان نامعلوم منتقل شد.
بازداشت این فعال مدنی در حالی صورت گرفته که نامبرده در تاریخ ۲۱ فروردین ماه بازداشت شده بود، و بعدا در «شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج»، به ریاست قاضی «حسن بابایی» به اتهام “تبلیغ علیه نظام و اقدام علیه امنیت ملی از طریق برگزاری مراسم عید نوروز و ایراد سخنرانی علیه نظام در دهستان قروچای” به یک سال زندان محکوم شده بود.
نامبرده مدتی پیش با قید وثیقه سنگین از زندان آزاد شدە بود.
لازم به یادآوریست افشین حسین پناهی که سابقه همکاری با نهادهای محیط زیستی را در کارنامه خود دارد، در سال ۹۰ طی پیگیری پرونده قتل برادرش «اشرف حسین پناهی» به اتهام “تبلیغ علیه نظام” یک سال حبس را در زندان قروه تجربه کرده بود.
همچنین مسوولین تاکنون هیچگونه پاسخی جهت محل نگهداری این فعال مدنی ندادە و اتهامات انتسابی بە وی را، به خانوادەاش اعلام نکردەاند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید