نامه دختر سلطانی به آملی لاریجانی: اقدامات غیر قانونی در پرونده پدرم را پایان دهید

مائده سلطانی، دختر عبدالفتاح سلطانی فعال حقوق بشر و وکیل دادگستری با نگارش نامه ای خطاب به رئیس قوه قضاییه، خواستار رعایت قانون در پرونده این زندانی شد.
 
به گزارش کمپبن دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سحام نیوز، دختر این زندانی سیاسی در نامه خود ضمن بر شمردن موارد خلاف قانون در پرونده پدرش، از رئیس قوه قضاییه است، هر چه سریعتر به وضعیت پدر وی و سایر زندانیان بیمار سیاسی توجه شود.
 
متن کامل نامه که جهت انتشار در اختیار سحام قرار گرفته، بدین شرح است:
 
آقای صادق آملی لاریجانی
 
رئیس محترم قوه ی قضاییه
 
پس از گذشت پنج سال از حبس غیر قانونی و غیر منصفانه پدرم عبدالفتاح سلطانی، لازم دانستم تا بار دیگر موارد خلاف قانون و انصاف را در خصوص پرونده ی پدرم عبدالفتاح سلطانی برای چندمین بار مواردی را به عرض رسانم:
 
مستحضر هستید که قریب ۵ سال از حبس پدرم می گذرد در حالیکه حکم ایشان هم از نظر شکلی و هم از نظر ماهوی ایراداتی دارد، که خود قضات دادگستری بارها و بارها و شفاها و کتبا بر ان تاکید کرده اند.
 
نخست، پرونده پدرم قابل اعاده است به این دلیل که حکم ده ساله حبس ایشان به اتهام مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر پس از مختومه شدن پرونده در شعبه اصلی، در شعبه ای دیگر و با انگیزه های سیاسی و امنیتی صادر شده است. مستحضر هستید این پرونده پس از انکه پدرم هفت ماه را در انفرادی گذراند، مختومه شد.
 
دوما، با توجه به سیاسی بودن اتهام وی، لازم است دادگاهی مطابق استانداردهای قانونی و الزامات قانون جرم سیاسی برگزار شود و از آنجا که دادگاه ایشان بدون هیئت منصفه و تشریفات قانونی لازم برگزار شده، ضروری است پرونده دوباره بررسی گردد.
 
سوم، در پی درخواست اعمال ماده ی ۱۸ از سوی وکلای ایشان در سالهای اغازین اجرای حکم غیر قانونی، سه قاضی خوشنام و مورد احترام دادگستری، حکم آقای سلطانی را خلاف بین شرع و خلاف قانون تشخیص دادند که سه سال پس از ارجاع پرونده از رئیس سابق دادگستری به دبیرخانه ی قوه ی قضاییه، تا کنون کسی پاسخگوی آن نبوده است.
 
چهارم، اینکه با توجه به این موارد محرز خلاف قانون و أنصاف در پرونده و بیماری های متعدد پدرم، کانون وکلای محترم دادگستری مرکز رأسا تقاضای ازادی مشروط ایشان را کرده است ولی هنوز هیچ مقامی پاسخ قانونی نداده است.
 
پنجم، ایا ادامه حبس زندانیان بیمار با توجه به الزامات مستقیم و صریح قانون در مورد زندانیان بیمار و پیام های صریح آیت الله خامنه ای در این زمینه، به نوعی گردنکشی در مقابل قانون و انصاف و شرع را تداعی نمی کند؟
 
اینک بنا به مراتب قانونی و شرعی فوق، یادآوری می شوم، پدرم در زندان دچار بیماری گوارشی و دیسک کمر و گردن و نوسان فشار خون گشته و ادامه شرایط پر استرس و غیراستاندارد زندان، عوارض جبران ناپذیری بر سلامت ایشان خواهد داشت لذا از مقام مسئول درخواست رسیدگی و اقدام عاجل و مقتضی دارم.
 
مائده سلطانی
۲۳ جولای ۲۰۱۶
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید