تقلیل حکم محمد مهدوی فر در دادگاه تجدید نظر

Mohammad Mahdavi Far_Kampain. info
 
حکم یک‌سال‌ ونیم حبس دادگاه بدوی «محمد مهدوی فر»، شاعر اهل آران و بیدگل درخصوص ارتباط با سرودن «شعر الفبا» در دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به جریمه نقدی تبدیل شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شاعر اهل آران و بیدگل پیش تربه اتهام سرودن یک شعر، مورد بازجویی قرار گرفت و از سوی شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری استان کاشان به اتهام «نشر اکاذیب» مورد محاکمه قرار گرفت و به یک‌ سال‌ونیم حبس محکوم شد.
 
اتهام «نشر اکاذیب» به این شاعر اهل آران و بیدگدل از سوی «حمیدرضا امانی» ریاست شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به «فعالیت تبلیغاتی علیه نظام» تغییر یافت و حکم صادره از یک سال و نیم حبس به ده ماه حبس تقلیل یافت و با رعایت بند ب از ماده ۳ قانون وصول مجازات تایین شده برای «محمد مهدوی فر» به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.
 
اتهامات تفهیم شده به او تبلیغ علیه نظام و توهین به مسوولین ، تشویش افکار عمومی. جریحه دار کردن اذهان عمومی. عنوان شده بود.
 
یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین گفته ” شاکی محمد مهدوی فر اطلاعات سپاه کاشان است و علت آن شعر سروده شده ای است که از سوی دستگاه های قضایی و امنیتی بسیج سپاه کاشان در اختیار اطلاعات قرار گرفته است.
 
 
 
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل