تقلیل حکم محمد مهدوی فر در دادگاه تجدید نظر

Mohammad Mahdavi Far_Kampain. info
 
حکم یک‌سال‌ ونیم حبس دادگاه بدوی «محمد مهدوی فر»، شاعر اهل آران و بیدگل درخصوص ارتباط با سرودن «شعر الفبا» در دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به جریمه نقدی تبدیل شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این شاعر اهل آران و بیدگل پیش تربه اتهام سرودن یک شعر، مورد بازجویی قرار گرفت و از سوی شعبه ۱۰۵ کیفری دو دادگستری استان کاشان به اتهام «نشر اکاذیب» مورد محاکمه قرار گرفت و به یک‌ سال‌ونیم حبس محکوم شد.
 
اتهام «نشر اکاذیب» به این شاعر اهل آران و بیدگدل از سوی «حمیدرضا امانی» ریاست شعبه بیست‌وسوم دادگاه تجدیدنظر استان اصفهان به «فعالیت تبلیغاتی علیه نظام» تغییر یافت و حکم صادره از یک سال و نیم حبس به ده ماه حبس تقلیل یافت و با رعایت بند ب از ماده ۳ قانون وصول مجازات تایین شده برای «محمد مهدوی فر» به سی میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد.
 
اتهامات تفهیم شده به او تبلیغ علیه نظام و توهین به مسوولین ، تشویش افکار عمومی. جریحه دار کردن اذهان عمومی. عنوان شده بود.
 
یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین گفته ” شاکی محمد مهدوی فر اطلاعات سپاه کاشان است و علت آن شعر سروده شده ای است که از سوی دستگاه های قضایی و امنیتی بسیج سپاه کاشان در اختیار اطلاعات قرار گرفته است.
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید