صدور کیفرخواست و تعیین وقت رسیدگی محمد نجفی /سند

از سوی دادستان شهر شازند کیفرخواستی به اتهام «نشر اکاذیب و تشویش اذهان عمومی» برای محمد نجفی وکیل دادگستری صادر و وقت رسیدگی به آن ۱۳ مرداد ماه در شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شازند تعیین شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین طرح اتهامات منتسبت داده شده به این وکیل دادگستری را ««سخنرانی اودر مسجد شازند پیش از عید نوروز» عنوان کرد.
 
پیش تر نیزصبح روز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه، «محمد نجفی» جهت رسیدگی به همین اتهام وسخنرانی پیشین خود در مسجد شازند” به دادستانی دادسرای عمومی و انقلاب شازند، مراجعه کردو پس از تفهیم اتهام و اخذ آخرین دفاعیات توسط دادستان، قرار کفالت صادر و از سوی آقای «علی باقری» کفالت او پذیرفته شد.
 
همچنین در روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵، این وکیل دادگستری جهت اتهامات ذکر شده به صورت تلفنی به دادستانی دادسرای عمومی وانقلاب شازند احضارشد.
 
پیش تر نیز جلسه دادگاهی درشعبه سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی مستقر درشهر اراک به ریاست قاضی آقایان «قمشلویی» و «شیرازی» با حضور وکلای این وکیل دادگستری خانم «نسرین ستوده» و آقایان «پیام درفشان» و «آرش کیخسروی» با عنوان «هفت تخلف انتظامی» مورد بررسی قرار گرفت .
 
این وکیل دادگستری در ۳۱ ادیبهشت‌ماه سال جاری از سوی شعبه‌ی سوم دادگاه انتظامی کانون وکلای استان مرکزی، حکم تبرئه از اتهامات مطروحه «هفت تخلف انتظامی» را دریافت کرد.
 
آقای نجفی به علت نوشتن شعر و نثر انتقادی در وبلاگ و فیس بوک خود ، پرونده دیگری در شعبه ی ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شازند به اتهام «تشویش اذهان عمومی » تحت بررسی دارد که تا کنون این پرونده باز است.
 
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید