بازداشت و ضرب و شتم سیامک دهبکری در مهاباد

 

«سیامک دهبکری» ۲۵ساله ، شهروند کُرد از سوی ماموران امنیتی در مهاباد پس از ضرب و شتم بسیار شدید بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «سیامک دهبکری» فرزند طاها متولد ۱۳۶۹ روز دوشنبه ۴ مرداد ماه پس از بازگشت از اقلیم کردستان عراق با ورود سه تن از ماموران اداره اطلاعات مهاباد در منزل پسرعمویش مورد ضرب و شتم شدید قرار گرفته و بازداشت شد.
 
گفته شده ماموران اطلاعات بدون داشتن مجوز قضایی وارد منزل شده و پس از ضرب و شتم شدید او را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند.
 
یکی از نزدیکان او به طی گفتگویی با کانون مدافعان حقوق بشر کردستان گفته: “سیامک دقیقا پس از گذشت ۲۴ساعت طی بازگشتش از کردستان عراق دستگیر شد٬ این درحالیست که وی تابه حال سابقه امنیتی نداشته و در شهر سلیمانیه از توابع اقلیم کردستان به شغل کارگری مشغول بوده و تا به حال با هیچ یک از احزاب کُرد فعالیت موثقی نداشته و تنها نان آور خانواده اش بوده است.”
 
این منبع نزدیک درادامه افزود” ما از سرنوشت سیامک به شدت نگران هستیم با توجه به اینکه او را در هنگام بازداشت مورد ضرب و شتم و بسیار شدید قرار گرفته و خانواده اوا در شرایط روحی نگران کننده ای به سر می برند.
 
تا کنون از علت بازداشت ، محل نگهداری و اتهامات منتسب داده شده به او اطلاع دقیقی در دست نیست.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید