اعدام جمعی ده ها تن از زندانیان سنی مذهب، اعلام اعتصاب غذای زندانیان اندرزگاه ۷ زندان رجایی شهر

در پی اعدام دسته جمعی ده ها زندانی سنی مذهب در سحرگاه روز جاری، زندانیان عقیدتی سیاسی محبوس در اندرزگاه ۷ سالن ۲۱ زندان رجایی شهر کرج که اکثر آنها را زندانیان سنی مذهب تشکیل داده اند؛ درهمدردی با خانواده های داغدار دست به اعتصاب غذا زده اند. همچنین درپی این اعدام های دسته جمعی جو زندان کاملا امنیتی و آماده باش شده است و اعتراضات متشنج کننده گزارش شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی، شب گذشته گارد ویژه زندان رجایی شهر کرج طی یورشی تعداد زیادی از زندانیان سنی مذهب محکوم به اعدام محبوس در سالن ۱۰ این زندان را با دستبند-پایبند و چشم بند تحت تدابیر شدید امنیتی به سلول های انفرادی جهت اجرای حکم اعدام منتقل کرد.
 
صبح روز جاری طی تماس تلفنی تنی چند از خانواده ها از آنان خواسته شد به «پزشکی قانونی کهریزک» مراجعه کنند.
 
خانواده های تنی چند از زندانیان طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» از روئیت اجساد اعدام شدگان در پزشکی قانونی کهریزک خبردادند.
 
این درحالیست که نیروهای امنیتی اجازه ندادند که خانواده های اعدام شدگان اجساد فرزندان خود را ببیند. و نیروهای امنیتی، لباس شخصی ها و نقاب داران ، زندانیان اعدام شده را تحت شدید ترین شرایط امنیتی در قطعه ۳۰۵ بهشت زهرا به خاک سپردند و مانع از نزدیک شدن خانواده ها به اجساد شدند.
 
بنابر آخرین مستندات دریافتی کمیپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تنی چند از خانواده ها و همچنین آمارهای غیررسمی زندانیان اعدام شده را تخمینی بین ۱۰ تا ۲۹ زندانی اعلام می کند. اما تا زمان تنطیم این گزارش شمار مشخص شده ای از اعدام شدگان در دست نیست و تلاش ها جهت کسب اطلاعات بیشتر همچنان ادامه دارد.
 
یک منبع مطلع از داخل زندان روز گذشته پس از انتقال این زندانیان به سلول های انفرادی به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفته بود” هواخوری های این سالن و بندهای مرتبط آن از صبح به بهانه «آماده باش بودن» زندان باز نشده بود.
 
گفتنی است که یورش بی سابقه و انتقال غیرمعمول این زندانیان درست چند روز پس از پخش فیلم اعترافات اجباری تنی از آنان تحت عنوان “در عمق تاریکی” صورت گرفته است.
 
ﮐﺎﻭه ﻭﯾﺴﯽ، ﻣﺤﻤﺪ ﯾﺎﻭﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﺑﻬﺮﻭﺯ ﺷﺎﻧﻈﺮﯼ، ﻣﺤﻤﺪﮐﯿﻮﺍﻥ ﮐﺮﯾﻤﯽ، ﻃﺎﻟﺐ ﻣﻠﮑﯽ، ﺷﻬﺮﺍﻡ ﺍﺣﻤﺪﯼ، ﺍﻣﺠﺪ ﺻﺎﻟﺤﯽ، ﮐﺎﻭه ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﺁﺭﺵ ﺷﺮﯾﻔﯽ،ﻋﻤﺮ ﻋﺒﺪﺍﻟﻠﻬﯽ، ﻭﺭﯾﺎ ﻗﺎﺩﺭﯼ ﻓﺮﺩ، ﮐﯿﻮﺍﻥ ﻣﻮﻣﻨﯽ ﻓﺮﺩ، ﺣﮑﻤﺖ ﺷﺮﯾﻔﯽ، ﺑﺮﺯﺍﻥ ﻧﺼﺮﺍﻟﻠﻪ ﺯﺍﺩﻩ، ﺍﻣﯿﺪ ﻣﺤﻤﻮﺩﯼ، ﻣﺨﺘﺎﺭ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ﻋﺎﻟﻢ ﺑﺮﻣﺎﺷﺘﯽ، ﭘﻮﺭﯾﺎ ﻣﺤﻤﺪﯼ، ﺍﺣﻤﺪ ﻧﺼﯿﺮﯼ، ﺍﻣﯿﺪ ﭘﯿﻮﻧﺪ، ﺍﺩﺭﯾﺲ ﻧﻌﻤﺘﯽ، سید جمال سید موسوی، ﻓﺮﺯﺍﺩ ﻫﻨﺮﺟﻮ، ﻓﺮﺷﯿﺪ ﻧﺎﺻﺮﯼ، ﺳﯿﺪ ﺷﺎﻫﻮ ﺍﺑﺮﺍﻫﯿﻤﯽ، ﺑﻬﻤﻦ ﺭﺣﯿﻤﯽ، ، ﻣﺤﻤﺪ ﻏﺮﯾﺒﯽ، ﻋﻠﯽ ﻣﺠﺎﻫﺪﯼ وعبدالرحمان سنگانی از جمله زندانیان اهل سنت هستند که حکم اعدام‌شان به دایره اجرای احکام ارسال شده بود.
 
کامران شیخه، خسرو بشارت، قاسم آبسته، داود عبداللهی، ایوب کریمی، فرهاد سلیمی و انور خضری از جمله زندانیان محکوم به اعدام هستند که پرونده آنها در دیوان‌عالی کشور تحت دست بررسی قرار دارد و تاکنون تایید نشده است.
 
همچنین در پی گزارش های دریافتی از زندان «سلیمان پیروتی» زندانی عقیدتی سیاسی سالن ۲۱ اندرزگاه که چندین دفعه فشار او بالا رفته و دچار سکته نیز شده است پس از دریافت اخبار اعدام بیش از ده ها زندانی اهل سنت، در حالت خیلی وخیمی قرار گرفته است و مسوولین حاضر به باز کردن درب سالن و انتقال او به بهداری نیستند
 
 
 

 

 

 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید