محمد عبدالهی به همراه پنج زندانی دیگر اعدام شد + فایل صوتی

«محمد عبدالهی» زندانی سیاسی کُرد محبوس در زندان ارومیه که صبح روز گذشته به همراه دست‌کم شش زندانی دیگر با اتهامات مربوط به مواد مخدرجهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده بود، سحرگاه امروز سه شنبه به همراه پنج زندانی با اتهامات مربوط به مواد مخدر اعدام شد. دختر این زندانی سیاسی طی گفتگویی با کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفته ” پدرم را اعدام کردند و جنازه اش را نیز به ما ندادند”.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، دختر « محمد عبدالهی » زندانی سیاسی کُرد  گه روز گذشته  به همراه دست کم شش زندانی دیگر با اتهامات مربوط به مواد مخدر جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده بود، طی گقتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت ” سحرگاه امروز تمامی خانواده ها مقابل زندان تجمع کردند و  جنازه پنج زندانی که با اتهامات  مربوط به مواد مخدر اعدام شده بودند را به خانواده ها تحویل دادند، اما جنازه پدر من را به خانواده ندادند و تنها گفتند اعدامش کردیم ”

بخش کوچکی از این مصاحبه جهت انتشار در پی می آید.


خانواده این زندانیان روز گذشته جهت آخرین ملاقات در زندان حاضر شده بودند.

«مصطفی احمدیان» وکیل  «محمد عبدالهی» روز گذشته طی گفتگویی با  “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی “، خواهان توقف و یا تخیر این حکم تا روند تکمیل اعاده دادرسی موکلش شده بود. او از نقض قانون در پرونده موکلش خبر داد و افزود پرونده موکلم دچار مشکلات عدیده ای است و قانون و عدالت هرگزدر خصوص موکلم به درستی اجرا نشده است.

«محمد عبدالهی» به علت عضویت در یکی از احزاب اپوزیسیون کردستان از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب شهر مهاباد محاکمه و به اتهام محاربه به اعدام محکوم شد.

حکم اعدام این زندانی ۳۵ ساله پیش تر در فرودین ماه ۱۳۹۳ پس از تایید در دیوان عالی کشور به صورت رسمی از سوی اجرای احکام زندان مهاباد به او ابلاغ شد.

«محمد امین عبدالهی» برادر این زندانی سیاسی کُرد نیز پیش تر در پاییز سال ۱۳۸۴، در «امیرآباد» به اتهام «همکاری با احزاب کُرد مخالف حکومت» بازداشت و به اطلاعات شهر «بوکان» منتقل شد و پس از مدتی به زندان مرکزی «ارومیه» انتقال داده شد.او پس از آن به زندان «مهاباد» منتقل شد و پس از ۱۵ ماه بلاتکلیفی توسط دادگاه انقلاب «مهاباد» به اتهام «محاربه از طریق همکاری موثر و مسلحانه با یکی از احزاب مخالف» و «تبلیغ علیه نظام» محاکمه و به تحمل ۲۰ سال زندان محکوم شد. سپس در شعبه ۲ دادگاه تجدید نظر شهر «ارومیه»، در ۲۶ دی‌ماه ۱۳۸۸، به اتهام «اقدام علیه امنیت ملی» و «محاربه با خدا» حکم او افزایش یافت و به اعدام محکوم شد. در ۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۸۹، حکم این زندانی سیاسی در دادگاه تجدید نظر تائید شد.

اسامی این شش زندانی که طی روز جاری جهت اجرای حکم اعدام به سلول های انفرادی منتقل شده اند به قرار زیر اعلام شده است.

محمد عبدالهی ، جهانگیر رضوی زاده، جبرئیل کنعانی ، توحید پورمهدی، کامران پورفت، پریسا حاتمی، امیر عزیزی

بنا به اخبار به دست آمده از منابع موثق تمامی این زندانیان سحرگاه امروز سه شنبه در زندان ارومیه اعدام شدند و تنها «پریسا حاتمی» همسر جهانگیر رضوی زاده  که جهت اجرای حکم اعدام به سلول انفرادی منتقل شده بود  به دلایل نامعلومی حکمش به تعویق افتاده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید