استمداد مادر مریم نقاش زرگران از احمد شهید، گزاشگر ویژه حقوق بشر

علی رغم وعده های مسوولین جهت آزادی مشروط «مریم (نسیم) نقاش زرگران» نوکیش مسیحی و زندانی محبوس در بند زنان (نسوان) زندان اوین، این زندانی همچنان در شرایط بد جسمانی و روحی قرار دارد، مادر این زندانی طی نامه ای خطاب به «احمد شهید» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد از او خواست با توجه به وضعیت وخیم جسمی فرزندش و سایه مرگی که او را تهدید می کند، برای نجاتش تلاش کند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع کاملا موثق در خصوص وضعیت جسمانی این نوکیش مسیحی به کمپین گفته است ” مریم به علت اعتصاب غذاهایی که در اعتراض به شرایطش در زندان کرده بود همچنان در وضعیت جسمانی بسیار بدی از جمله نوسان ضربان قلب ، کاهش وزن، افت فشار خون روبروست. همچنین او از شرایط روحی خوبی در زندان برخوردار نیست و می بایست تحت درمان جدی در مراکز پزشکی خارج از زندان قرار گیرد.”
 
«مریم (نسیم) نقاش زرگران» مبتلا به بیماری «ASD» است و پیش تر در حدود ٩ سال پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و در پی این جراحی او نیاز مبرم به مراقبت های ویژه و همیشگی پزشکی دارد.
 
این نوکیش مسیحی در ۱۵ تیرماه سال جاری در اعتراض به خواسته هایش ( آزادی بی قید و شرط) دست به اعتصاب غذا زده بود و در پی این اعتصاب غذا ۳ بار به بهداری زندان منتقل شد و به علت پایین بودن فشار به او سرم وصل شد. او در نهایت پس از گذشت ۲۷ روز ازاعتصاب غذای اعتراضی با قول مساعد مسوولین در روز یکشنبه ۱۰ مرداد ماه به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
اوپیش تر نیز در ۵ خرداد‌ ماه ۱۳۹۵ در اعتراض به ”عدم رسیدگی به وضعیت جسمی، وضعیت پرونده، عدم آزادی مشروط و مخالفت با اعطای مرخصی” دست به اعتصاب غذا زده بود وپس از گذشت یازده روز اعتصاب غذای اولش در ۱۷ خردادماه با تودیع وثیقه به مرخصی درمانی اعزام شد.
 
او با درخواست خانواده و دوستانش با این‌ که تمامی خواسته‌هایش تحقق نیافته بود، به اعتصاب غذای خود پایان داد.
 
این نوکیش مسیحی با مخالفت دادستانی جهت تمدید مرخصی و همچنین تهدید به ضبط وثیقه (سند ۳۵۰ میلیون تومانی که جهت وثیقه قرار گذاشته شده بود)، عصر دوشنبه ۷ تیرماه جهت ادامه دوران محکومیت، خود را به زندان اوین معرفی کرد.
 
«زهرا پورنوحی لنگرودی» مادراین نوکیش مسیحی طی نامه ای خطاب به «احمد شهید» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد از او خواست با توجه به وضعیت وخیم جسمی فرزندش و سایه مرگی که او را تهدید می کند، برای نجاتش تلاش کند.
 
متن این نامه که در اختیار «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» قرار گرفته است به شرح زیر است.
 
سلام و عرض ادب دارم خدمت آقای احمد شهید گزارشگر ویژه‌ سازمان ملل در امور حقوق بشر در ایران
 
من «زهرا پورنوحی لنگرودی» مادر زندانی عقدیدتی «مریم (نسیم) نقاش زرگران» نوکیش مسیحی و زندانی محبوس در بند زنان زندان اوین هستم.
 
متاسفانه فرزندم «مریم» در سال ۱۳۹۱ طی تماس تلفنی از سوی پلیس امنیت احضار و بازداشت شد و از سوی شعبه ٢٨ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه به اتهام « اقدام علیه امنیت ملی از طریق اجتماع و تبانی» به ۴ سال حبس تعزیری محکوم شد.این در حالی‌است که چنین اتهامی هرگز به او تفهیم نشده بود.
 
مریم فرزندم در بدترین شرایط جسمی و روحی قرار دارد او مبتلا به بیماری «ASD» است و پیش تر در حدود ٩ سال پیش تحت عمل جراحی قلب قرار گرفته و در پی این جراحی فرزندم نیاز مبرم به مراقبت های ویژه و همیشگی پزشکی دارد.علی رغم این مشکلات فرزندم در پی دردهای مزمن در ستون فقرات و مفاصل و همچنین بی حسی دست ها و پاهایش در سال های اخیر، به پزشک متخصص مراجعه کرده و پس تشخیص اولیه ابتلا به بیماری پوکی استخوان، آرتروز، دیسک کمر بوده است.
 
فرزندم در اعتراض به شرایط موجودش و همچنین آزادی بدون قید و شرط ، به ناچار دو مرتبه دست به اعتصاب غذا زد و شرایط جسمانی اش به خطر افتاد.
 
در حال حاضر فرزندم پس از گذشت ۲۷روز اعتصاب غذای اعتراضی درروز یکشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۵ با قول مساعد مسوولین به اعتصاب غذای خودش پایان داده است.
 
مریم در شرایط جسمانی و روحی بسیار بدی قرار دارد و ادامه تحمل حبس در این شرایط برای او خطرناک است.
 
جناب آقای احمد شهید با توجه به وضعیت وخیم جسمی فرزندم و سایه مرگی که او را تهدید می کند، از شما می خواهم برای نجاتش تلاش کنید و خواهان آزادی او دیگران عزیزان در بند باشید.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید