مخالفت دادگاه با درخواست آزادی نازنین زاغری‌ به قید وثیقه

کمپین آزادی «نازنین زاغری‌ رتکلیف» روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرده است، دادگاه انقلاب با درخواست وکیل خانم زاغری برای آزادی وی به قید وثیقه مخالفت کرده است.
 
به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی ومدنی به نقل از رادیو فردا، نازنین زاغری‌ رتکلیف، که تابعیت دوگانه ایرانی و بریتانیایی دارد و برای بنیاد تامسون رویترز (بنیاد خیریه وابسته به خبرگزاری رویترز) کار می‌کند،‌ روز ۱۵ فروردین به هنگام خروج از ایران بازداشت شد. به گفته همسر نازنین زاغری‌-رتکلیف،وی همراه با فرزند خردسالش برای دیدار خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود.
 
در بیانیه کمپین آزادی نازنین زاغری‌-رتکلیف آمده است، خانم زاغری روز یکشنبه ۱۴ اوت (۲۴ مردادماه) بار دیگر در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به مدت سه ساعت به صورت غیرعلنی محاکمه شد.
 
این بیانیه می افزاید، دادگاه به خانواده نازنین زاغری‌-رتکلیف اجازه حضور در دادگاه را نداده است.
 
طبق این بیانیه وکیل نازنین زاغری‌-رتکلیف به همراه پدر وی ضمن دیدار با قاضی، در خواست کتبی برای آزادی به قید وثیقه موکلش را ارائه کرده است.
 
در این بیانیه تصریح شده است: “روز چهارشنبه وکیل نازنین به همراه پدرش از رییس دادگاه خواستند با توجه به دوری چهارماه نازنین از فرزند دوساله اش، گابریلا، با آزادی وی به قید وثیقه موافقت کند. دادگاه روز چهارشنبه ۲۷ مردادماه با درخواست اولیه برای وثیقه مخالفت کرد. اما خانواده نازنین امیدوارند باردیگر در خواست آزادی با قید وثیقه را ارائه کنند و دادگاه با این درخواست موفقت کند”.
 
ریچارد رتکلیف، همسر نازنین زاغری‌-رتکلیف پیشتر گفته بود که او روز دوشنبه ۱۱ مرداد برای نخستین بار در دادگاه انقلاب اسلامی تهران به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی محاکمه شد.
 
ابوالقاسم صلواتی، رییس و قاضی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی تهران است و به صدور احکام سنگین علیه فعالان سیاسی – اجتماعی مخالف و منتقد جمهوری اسلامی شهرت دارد.
 
به گفته ریچارد رتکلیف، این چهارمین بار بود که همسر و دخترش به ایران سفر می‌کردند و «این ایده که او این بار بخشی از یک نقشه فعال بود، در حالی که در دفعات قبل هیچ مشکلی نداشت، نه تنها متوهمانه بلکه یک دروغ حساب شده است».
 
بنیاد تامسون رویترز هم تاکید کرده که «ابدا هیچ همکاری‌ای با ایران ندارد، در ایران فعالیت نمی‌کند و برنامه‌ای هم برای فعالیت در ایران ندارد».
 
این در حالی است که پیشتر ترزا می،نخست وزیر بریتانیا، در یک گفت وگوی تلفنی با حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران، در خصوص وضعیت خانم زاغری و چند شهروند بریتانیانی دیگرکه در ایران بازداشت هستند، ابراز نگرانی کرد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید