محمد امین آگوشی با دوختن لب های خود دست به اعتصاب غذا زده است

به علت مخالفت، توهین و فحاشی از سوی مسوولین زندان مرکزی تبریز در خصوص درخواست «محمد امین آگوشی» به مرخصی، این معلم بازنشسته و زندانی محبوس در این زندان از یک هفته گذشته با دوختن لب های خود دست به اعتراض و اعتصاب غذا زده است. او در پی این اعتراض از سوی مسوولین به قرنطینه بند ویژه روحانیت این زندان منتقل شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد امین آگوشی» پیش تر به همراه «ایرج محمدی» و «احمد پولادخانی» اهل پیرانشهر، به اتهام “جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان” و “محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام” در سال ۱۳۸۶ بازداشت شدند.
 
«محمد امین آگوشی» پس از تحمل بیش از ۷ ماه و ۲۰ روز انفرادی و بازجویی در قرارگاه رمضان وزارت اطلاعات در شهرستان ارومیه و همچنین تحمل ۸ ماه بازداشت با قرار وثیقه ی ۱۵۰ میلیون تومانی از سوی شعبه ی ۲ بازپرسی دادسرای نظامی ارومیه (سازمان قضایی نیروهای مسلح) که از سوی بازپرس پرونده آقای «باغبان» صادر شده بود، آزاد شد.
 
 
او در اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ پس از حضور در شعبه دوم دادسرای نظامی شهرستان ارومیه به ریاست «حافظ غفاری» و قاضی «صمیمی» مورد تفهیم اتهمام قرار گرفت و متهم به محارب شناخته شد و به زندان ارومیه منتقل گردید.
 
او پس از تحمل چهار ماه زندان و همچنین ۵ جلسه دادگاه از سوی «حافظ غفاری» به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
 
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور به ریاست «محمد سلیمی» عینا تائید شد، اما مجددا در سال ۱۳۸۹ پرونده جهت اعاده ی دادرسی به جریان افتاد و با ارجاع به شعبه سی و یکم دادگاه نظامی، او به همراه دو متهم دیگر به تحمل ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شد.
 
«محمد امین آگوشی» در نهایت در درمرداد ماه ۱۳۹۱ به زندان مرکزی زاهدان تبعید شد.
 
این زندانی سیاسی کُرد چندی پیش با عنوان بخشیدە شدن دو سال از میزان حبس باقیماندە‌اش بە مناسبت ٢٢ بهمن، در روز سه‌شنبه ١٨ بهمن‌ماه ۱۳۹۴، از زندان آزاد شد.
 
او در همان زمان در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» از دریافت نامه‌ای در ٢٧ بهمن‌ماه ۱۳۹۴، جهت گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود در زندان تبریز و معرفی خود در ۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، به این زندان خبر داد و عنوان بخشیدە شدن دو سال از میزان حبس باقیماندە‌اش بە مناسبت ٢٢ بهمن را دروغی از سوی مسوولین دانست.
 
 
«محمد امین آگوشی» در فروردین ماه سال جاری به زندان تبریز منتقل شد و در بند ۱۲ نظامیان این زندان نگهداری می شود.
 
پیش‌تر در سال ۱۳۹۳ همسر این معلم بازنشسته به کُما رفت و پس از ۱ ماه بستری شدن در یکی از بیمارستان‌های پیرانشهر درگذشت.
 
«کانی آگوشی» دختر این زندانی سیاسی، ۲۲ ساله دانشجوی سال چهارم دانشگاه، پس از فوت مادرش با «اسحاق آگوشی» برادر خود زندگی می‌کرد. او پس از، درگذشت مادر و زندانی شدن پدرش در روز سه‌شنبه ۹ تیرماه ۱۳۹۴، خود را از درب منزلشان در شهر پیرانشهر حلق‌آویز کرد و به زندگی خود پایان داد.
 
«محمد امین آگوشی» پس از شنیدن خبر مرگ دخترش، به مرخصی اعزام شد و در مراسم خاکسپاری دخترش شرکت کرد.
 
«محمد امین آگوشی» معلم بازنشستە و زندانی سیاسی محبوس درزندان مرکزی تبریز، عصر روز گذشته برای مدت یک هفته به مرخصی اعزام شد.
 
محمد امین آگوشی پیش تر در ۱۵ تیر ماه ۱۳۹۵ برای مدت یک هفته به مرخصی اعزام شد و با پایان دوران مرخصی به زندان بازگشت .
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید