وقت دادگاه رسیدگی به اتهامات حشمت الله طبرزدی تعیین شد

 
وقت رسیدگی به اتهامات «حشمت الله طبرزدی» از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی، دهم شهریور ماه تعیین و در۳۱ مرداد ماه به «محمد مقیمی» وکیل او ابلاغ شد. این فعال سیاسی متهم به «فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران»، « اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرائم علیه امنیت کشور» شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «مححمد مقیمی» وکیل این زندانی گفته : فعالیت هایی مانند راه اندازی “کمپین حقوق بشری” در زندان رجایی شهر و ایجاد “کمپین معیشت” و دیگر فعالیت های موکل به عنوان دلایل اتهامات ایشان در کیفرخواست مطرح شده است.
 
موکلم بر این باور است که به دلیل اینکه اصول متعدد قانون اساسی کشورمان مانند: محاکمه متهمان سیاسی با حضور هیئت منصفه و بصورت علنی، اصل برائت، اصل قانونی بودن جرایم و مجازات‌ها و اصول دادرسی عادلانه که در اسناد جهانی و بین المللی حقوق بشری مانند اعلامیه جهانی حقوق بشر، میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی نیز مورد تاکید قرار گرفته است در خصوص ایشان و دیگر فعالان سیاسی و مدنی رعایت نشده و نمی‌شود. بنابراین از استیفاء حق دفاع خود استنکاف خواهد نمود.
 
«حشمت‌الله طبرزدى» فعال سیاسی، روزنامه‌نگار و دبیرکل «جبهه دمکراتیک ایران» پیش تر صبح سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در حالی که برای دیدار با دکتر «محمد ملکی» فعال سیاسی از خانه خارج شده بود توسط مأموران وزارات اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.
 
این فعال سیاسی عصر چهارشنبه ۲۳ تیر ماه با تودیع وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید