پایان اعتصاب غذای ایرج محمدی و محمد امین آگوشی

با قول مساعد « شکری‌پور» مدیر داخلی زندان تبریز، «ایرج محمدی» و «محمد امین آگوشی» دو زندانی محبوس در این زندان که از ۲۳ مردادماه در اعتراض به لغو «ملاقات، تلفن و مرخصی» با دوختن لب های خود دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بودند، روز گذشته از سلول های انفرادی به بند های عمومی منتقل شدند.
 
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو زندانی در ۲۳ مردادماه در اعتراض به لغو« ملاقات، مرخصی و تلفن» با دوختن لب های خود دست به اعتصاب غذای اعتراضی زدند و از سوی «محسن قریشی» معاون دادستان نظامی استان آذربایجان شرقی به سلول های انفرادی منتقل شدند و روز گذشته با قول مساعد « شکری‌پور» مدیر داخلی زندان تبریز«ایرج محمدی» به بند ۹ و محمد امین آگوشی به بند «سه گانه» (مخصوص سارقین) منتقل شده اند.
 
«محمد امین آگوشی» در پی انتقالش به بند «سه گانه» (مخصوص سارقین) اعتراض کرده و از رفتن به این بند خود داری کرده است و در حال حاضر به طور موقت در قرنطینه این زندان نگهداری می شود.
 
یک منبع آگاه طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» در خصوص انتقال این دو زندانی به سلول های انفرادی گفت: “آنها در سلول های انفرادی مورد آزار، اذیت وضرب‌وشتم قرار گرفته بودند و پس از انتقال به بندهای عمومی « غیر از بند های سابق خود» وسایل شخصی خود را نیز همراه نداشته اند.
 
«محمد امین آگوشی» پیش تر به همراه «ایرج محمدی» و «احمد پولادخانی» اهل پیرانشهر، به اتهام “جاسوسی به نفع حکومت اقلیم کردستان” و “محاربه از طریق همکاری با گروه‌های معاند نظام” در سال ۱۳۸۶ بازداشت شد.
 
«محمد امین آگوشی» پس از تحمل بیش از ۷ ماه و ۲۰ روز انفرادی و بازجویی در قرارگاه رمضان وزارت اطلاعات در شهرستان ارومیه و همچنین تحمل ۸ ماه بازداشت با قرار وثیقه ی ۱۵۰ میلیون تومانی از سوی شعبه ی ۲ بازپرسی دادسرای نظامی ارومیه (سازمان قضایی نیروهای مسلح) که از سوی بازپرس پرونده آقای «باغبان» صادر شده بود، آزاد شد.
 
و در اردیبهشت ماه ۱۳۸۶ پس از حضور در شعبه دوم دادسرای نظامی شهرستان ارومیه به ریاست «حافظ غفاری» و قاضی «صمیمی» مورد تفهیم اتهمام قرار گرفت و متهم به محارب شناخته شد و به زندان ارومیه منتقل گردید.
 
او پس از تحمل چهار ماه زندان و همچنین ۵ جلسه دادگاه از سوی «حافظ غفاری» به اعدام از طریق تیرباران محکوم شد.
 
حکم صادره در شعبه ۳۱ دیوان عالی کشور به ریاست «محمد سلیمی» عینا تائید شد، اما مجددا در سال ۱۳۸۹ پرونده جهت اعاده ی دادرسی به جریان افتاد و با ارجاع به شعبه سی و یکم دادگاه نظامی، او به همراه دو متهم دیگر به تحمل ۱۰ سال حبس و تبعید به زندان زاهدان محکوم شد.
 
«محمد امین آگوشی» در نهایت درمرداد ماه ۱۳۹۱ به زندان مرکزی زاهدان تبعید شد.
 
این زندانی سیاسی کُرد چندی پیش با عنوان بخشیدە شدن دو سال از میزان حبس باقیماندە‌اش بە مناسبت ٢٢ بهمن، در روز سه‌شنبه ١٨ بهمن‌ماه ۱۳۹۴، از زندان آزاد شد.
 
او در همان زمان در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» از دریافت نامه‌ای در ٢٧ بهمن‌ماه ۱۳۹۴، جهت گذراندن باقیمانده دوران محکومیت خود در زندان تبریز و معرفی خود در ۳ فروردین‌ماه ۱۳۹۵، به این زندان خبر داد و عنوان بخشیدە شدن دو سال از میزان حبس باقیماندە‌اش بە مناسبت ٢٢ بهمن را دروغی از سوی مسوولین دانست.
 
«محمد امین آگوشی» در فروردین ماه سال جاری به بند ۱۲ نظامیان زندان تبریز منتقل شده بود.
 
«ایرج محمدی» نیز پیش تر نیز در بازداشتگاه سپاه پاسداران ارومیه پس از تحمل هشت ماه سلول انفرادی از سوی مسوولین تحت شکنجه و ضرب و شتم قرار گرفت و کیسه بیضه سمت راست او بر اثر شدت ضربات پاره شد.
 
منابع مطلع پیش تر در این خصوص به کمپین گفته‌ بودند که “به دلیل تاخیر در انتقال این زندانی به مراکز درمانی، در نهایت او در ۲۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، در بیمارستان امام رضا تبریز بستری شده و در ۲۹ اردیبهشت‌ماه بیضه سمت راستش تخلیه می‌شود و برای همیشه از داشتن فرزند محروم شده است.
 
 
این زندانی بیمار علی‌رغم ابتلا به بیماری اعصاب و روان، مشکلات بینایی و همچنین دهان و دندان، سابقه سکته مغزی را نیز دارد.
 
او در ۵ فروردین‌ماه سال جاری ، به همراه «محمد امین آگوشی» جهت ادامه حبس به زندان مرکزی تبریز منتقل شد.
 
او در بدو ورود به زندان تبریز، “بدون رعایت اصل تفکیک جرائم به بند سارقین زندان مرکزی تبریز منتقل شد و از حقوق اولیه و انسانی خود در زندان از سوی مسوولین محروم بود و با وجود ابتلا به بیماری‌های متعدد از حق داشتن پتو و لوازم اولیه محروم مانده بود و به ناچار بر روی موزائیک‌های سرد سالن می‌خوابید.”
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید