با گذشت اولیای دم رشاد رشیدی از اعدام نجات یافت

«رشاد رشیدی» زندانی محکوم به اعدام و محبوس در زندان سنندج که پیش تر در یک نزاع خیابانی با دوست خود «دلیر احمدی» ۲۳ ساله او را به قتل رسانده بود ، صبح روز شنبه با رضایت خانواده «احمدی» از پای چوبه دار نجات یافت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، تلاش‌ها جهت جلوگیری از اعدام «رشاد رشیدی» که در جوانی مرتکب قتل شده بود، با مشارکت فعالان مدنی سنندج و رضایت خانواده شاکی به نتیجه رسید.
 
«رشاد رشیدی» که جهت اجرای حکم اعدام بامداد روز شنبه ۲ شهریور ماه در زندان مرکزی سنندج به سلول های انفرادی منتقل شد، پس از حضور خانواده مقتول و رضایت آنها در کنار چوبه دار از اعدام نجات یافت.
 
فعالان مدنی سنندج، از جمله شاعر و نویسنده کُرد «سیمین چایچى» در روزهای گذشته با مراجعه مکرر به خانواده شاکی، زمینه‌های رضایت خانواده «احمدی» را فراهم آوردند.
 
« مظفر صالح‌نیا»، «سهراب جلالى»، «خانواده مجیدى»، «حامد محمدى» و «شیث امانى» و … از جمله دیگر فعالانی بوده‌اند که در این مدت جهت جلوگیری از اعدام او کوشید‌‌ند.
 
این فعالان از مردم خواسته‌اند، حهت قدردانی از خانواده شاکی، روز پنج‌شنبه ۴ شهریور ماه، با حضور در قبرستان “بهشت محمدی” سنندج، مزار مقتول را گلباران کنند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل