ادامه رسیدگی به پرونده تامین اجتماعی؛ سعید مرتضوی در دادگاه کارکنان دولت  

جلسه رسیدگی به پرونده «سعید مرتضوی» در بخش تامین اجتماعی صبح امروز (یکشنبه) ۱۴ شهریوماه در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت آغاز شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، مصطفی ترک همدانی پیش از ورود به دادگاه کارکنان دولت به خبرنگار ایسنا گفت: جلسه امروز ادامه رسیدگی به پرونده در بخش تامین اجتماعی است و با توجه به اعتراضات طرف مقابل مبنی بر لزوم کارشناسی رسمی، دادگاه پذیرفت که پرونده را برای تحقیقات بیشتر به دادسرا ارجاع دهد و دادسرا هم پرونده را به کارشناس رسمی ارجاع داد و کارشناس هم پس از بررسی پرونده را به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت فرستاد.

وی افزود: ۵۵ صفحه گزارش کارشناس است که در مورد تمامی بندهای کیفرخواست اظهارنظر کرده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون سه جلسه برای رسیدگی به پرونده مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در شعبه ۱۰۵۷ ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت به ریاست قاضی حیدری و به صورت غیرعلنی برگزار شده است.

در جلسه نخست دادگاه که ۲۵ آبان ماه سال گذشته برگزار شد، سعید مرتضوی با حضور در جمع خبرنگاران گفته بود: موضوع جلسه دادگاه دو مطلب بود؛ یکی شکایت گروه پالیزدار علیه من و دیگری شکایت وکیل سازمان تامین اجتماعی و موضوع تحقیق و تفحص مجلس بود.

مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی افزوده بود: در ابتدای جلسه نماینده دادستان کیفرخواست هر دو موضوع را قرائت کرد و بنا به تشخیص رئیس دادگاه ابتدا گروه پالیزدار شامل عباس پالیزدار و وکیل‌مدافع وی و چند نفر دیگر از جمله مصطفی ترک‌همدانی، حاج محمود عطار و ترک‌همدانی به وکالت آقای ترابی و سایر افراد گروه پالیزدار که از بنده شاکی بودند، شکایت‌شان را مطرح کردند. شکایت آن‌ها دو موضوع بود که در دو بند از سوی دادستان تهران بررسی شد؛ یکی افترا و دیگر اینکه آن‌ها اعتراض کردند که چرا از منزل‌شان بازرسی به‌عمل آمده است که پس از تفهیم اتهام بنده از خود دفاع کردم.

مصطفی ترک همدانی که خود نیز از شاکیان خصوصی این پرونده محسوب می‌شد، گفته بود: در این جلسه کل کیفرخواست قرائت شد، اما صرفا به بخشی از پرونده که مربوط به شکات خصوصی بود، رسیدگی شد.

به گزارش ایسنا،عباس پالیزدار دیگر شاکی خصوصی این پرونده نیز پس از پایان جلسه اول دادگاه در جمع خبرنگاران گفته بود: شکایت ما در مرحله بازپرسی شامل موارد زیادی بود که متاسفانه فقط یکی از بندهای آن با صدور کیفرخواست به شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت ارجاع شد. ما در جلسه امروز اظهارات و شکایت‌مان را گفتیم و قرار شد رئیس دادگاه دو استعلام بگیرد.

دومین جلسه رسیدگی به پرونده سعید مرتضوی روز چهارشنبه ۱۶ دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد که پس از پایان دادگاه، سعید مرتضوی در جمع خبرنگاران حضور نیافت.

مجتبی نظری وکیل مدافع سازمان تامین اجتماعی نیز پس از پایان سومین جلسه دادگاه مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی در جمع خبرنگاران گفت: جلسه امروز با دفاع آقای مرتضوی آغاز و صحبت های متعددی مطرح شد و ما توضیحات لازم را نیز ارایه دادیم، ولی به دلیل اینکه دفاعیات متهم طولانی بود، جلسه به روز دیگری موکول شد.

مصطفی ترک‌همدانی ۲۳ دی ماه در گفت‌وگویی اعلام کرد که در حین رسیدگی به این پرونده توسط قاضی حیدری رییس شعبه ۱۰۵۷ دادگاه کارکنان دولت، مشخص شد که نواقصی در پرونده وجود دارد که به همین دلیل پرونده مدیرعامل سابق سازمان تامین اجتماعی برای تکمیل تحقیقات به شعبه ۱۵ بازپرسی دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم کارکنان دولت اعاده شد.

ترک همدانی در ۲۸ بهمن ماه سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار ایسنا از ارجاع پرونده مرتضوی به کارشناس خبر داده بود و گفته بود: پس از ارسال پرونده مرتضوی از شعبه ۱۰۵۷ ویژه کارکنان دولت به دادسرا، دادسرا برای بررسی مواردی، پرونده را به کارشناس ارجاع داد. یکی از این موارد این بود که متهم در دادگاه مدعی شده بود که شرکت‌های مندرج در تفاهم‌نامه با بابک زنجانی زیان‌ده بودند. دادسرا در حال حاضر در حال اجرای دستورات دادگاه است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید