اتمام مرخصی و بازگشت آفرین چیت ساز به زندان

 
«آفرین چیت ساز» روزنامه نگار و یادداشت نویس روزنامه ایران که در تیرماه سال جاری با قرار وثیقه یک میلیارد تومانی به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود، علی رغم تجویز پزشک معالج جهت عمل جراحی، با اتمام دروان مرخصی روز شنبه ۲۰ شهریور ماه به زندان بازگشت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آفرین چیت ساز» روزنامه نگار و یادداشت نویس روزنامه ایران یکی از چند روزنامه نگاری بود که در آبان ماه سال گذشته تحت عنوان پروژه نفوذ بازداشت شد.
 
او از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» مورد محاکمه قرار گرفت و به اتهام «اجتماع و تبانی به قصد بر هم زدن امنیت و ارتباط با دولت های بیگانه» به تحمل ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
با اعتراض به حکم صادره از سوی وکیل ، پرونده «آفرین چیت ساز» به شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران ارجاع شد و در ۹ تیر ماه سال جاری، جلسه رسیدگی به پرونده ایشان برگزار شد.
 
حکم ۱۰ سال حبس محکومیت «آفرین چیت ساز» از سوی این شعبه به ۲ سال حبس و منع از اشتغال به کار مطبوعاتی و خبرنگرانی نیز ۲ سال تبدیل شد.
 
حکم صادره در روز چهارشنبه ۱۷ شهریور ماه به وکیل او ابلاغ شد.
 
به گفته «محمد مقمیمی» موکلش به دلیل پارگی مینیسک دو زانو و عمل جراحی زانوی پای راست در بیمارستان به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود و بنابر تشخیص پزشک معالج باید زانوی پای چپ او مورد عمل جراحی قرار گیرد. از سوی دیگر، با اتمام مرخصی استعلاجی، این روزنامه نگار جهت ادامه محکومیت خود به زندان بازگشته است و تاکنون جهت عمل جراحی به مراکز درمانی خارج از زندان اعزام نشده است.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید