بهنام موسیوند به اعتصاب غذا و داروی خود پایان داد

«بهنام موسیوند» زندانی سیاسی محبوس در بند هشت زندان اوین که در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در این بند از روز سه شنبه ۱۶ شهریورماه دست به اعتصاب غذا زده بود، در پی درخواست بیش از دویست فعال سیاسی و مدنی جهت پایان دادن به اعتصاب غذا و دارو و همچنین وعده مسوولین جهت رسیدگی به اعتصاب خود پایان داد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی هفته های اخیر تعدادی از زندانیان غیر سیاسی ، مالی و همچنین جرائم خطرناک به سالن ۱۰ بند هشت زندان اوین منتقل شده اند و تنی چند از آنها زندانیان سیاسی این بند را مورد توهین و تمسخر قرار داده اند.
در شامگاه دوشنبه ۱۵ شهریورماه، در پی توهین و تمسخر یکی از زندانیان غیرسیاسی منتقل شده به این بند با نام «ناصر چهری» در ارتباط با اعتصاب غذای آقایان «مجید آذرپی» و «علی شریعتی»، مشاجره لفظی مابین «بهنام موسیوند » و او صورت گرفت که به ضرب و شتم منتهی شد.
در پی این ضرب و شتم « بهنام موسیوند» از ناحیه سر دچار شکستگی شد و تا کنون درمان قطعی برای او صورت نگرفته است.
«بهنام موسیوند» در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در این بند از روز سه شنبه ۱۶ شهریورماه دست به اعتصاب غذا زد و در هفتمین روز از اعتصاب غذای خود، اعتصاب دارو را نیز آغاز کرد .
 
این زندانی با وعده مسوولین جهت رسیدگی و همچنین درخواست بیش از دویست فعال سیاسی و مدنی به اعتصاب غذا و داروی خود پایان داد.
 
«بهنام موسیوند» پیش تر درصبح دوشنبه ۲۴ خرداد ماه جهت سپری کردن ۱۲ ماه محکومیت و همچنین ۲ سال حبس تعزیزی پیشین ، خود را به زندان اوین معرفی کرد و پس از انتقال به قرنطینه بند ۴، عصر چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه به سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
این فعال سیاسی پیش تر به همراه «نوید کامران» دیگر اعضای پرونده در دادگاه بدوی هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند و حکم صادره برای هرکدام از آنها در دادگاه تجدید نظر ۱۲ ماه اعلام شد.
«بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شد .
این فعال سیاسی طی احضاریه ای که از سوی اجرای احکام دادسرای مقدس واقع در زندان اوین به او ابلاغ شده بود می بایست خود را پس گذشت ۵ روز از دریافت ابلاغیه به این ارگان قضایی معرفی می کرد.
«بهنام موسیوند» در نهایت صبح دوشنبه ۲۴ خرداد ماه ۱۳۹۵جهت سپری کردن دوران محکومیت ۳ سال حبس روانه زندان اوین شد.
این فعال سیاسی آخرین بار در۱۵ شهریور ماه ۱۳۹۳ به همراه « آرش صادقى»، «گلرخ ابراهیمی ایرایی»، «نوید کامران» از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کار «آرش و نوید» بازداشت شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید