‎جلسه دادگاهی چهار فعال کارگری در سنندج برگزار شد

‎امروز دوشنبه جلسه دادگاهی چهار تن از فعالین کارگری و مدنی « مهرداد صبوری، امید احمدی، شاهو صادقی، آرام محمدی» در شعبه ۱ دادگاه انقلاب سنندج برگزار گردید.

‎به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، در این جلسه دادگاهی که ۳ ساعت به طول انجامید، این چهار نفر به اتهام تبلیغ علیه نظام دادگاهی شدەاند، ولی آنها این اتهام را رد و اعلام داشتەاند که شرکت در مراسم اول ماه مه «روز جهانی کارگر» تبلیغ علیه نظام نیست و یکی از مطالبات اولیه طبقه کارگر به حساب میاد، و از شرکت خود در مراسم مستقل روز جهانی کارگر در سال۱۳۹۵ در شهر کامیاران دفاع کردند.

‎همچنین در آخر جلسه دادگاهی، قاضی به این فعالین اعلام کرده، یا منتظر جلسه آینده دادگاهی و یا ابلاغ حکم باشید.

‎گفتنی است که بر اساس احضاریەای که قبلا به دو تن از این فعالان بنام های «امید احمدی و مهرداد صبوری» ابلاغ شده بود، آنان باید امروز دوشنبه ۱۲ مهرماه در دادگاه انقلاب شهرستان کامیاران حاضر که بعدا به آنها ابلاغ شد، جلسه دادگاهی در شعبه یکم دادگاه انقلاب شهر سنندج برگزار میشود.

‎«مهرداد صبوری» و «امید احمدی» بهمراه «شاهو صادقی و آرام محمدی» در اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ بدون ارائه حکم از سوی نیروهای وابسته به اطلاعات پس از تفتیش منزل و ظبط وسایل شخصی، بازداشت شدند.

‎این چهار فعال کُرد در رابطه با برگزاری مراسمات روز جهانی کارگر در این شهرستان بازداشت شده بودند، که در تاریخ ۵ خردادماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی با قید وثیقه آزاد شدند.

‎شایان ذکر است که « مهرداد صبوری» از اعضای کمیتهٔ هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل‌های کارگری پییش تر نیز به دلیل فعالیت در خصوص حقوق کارگران مدتی را در زندان محبوس بوده است.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید