جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری، نوید کامران بازداشت شد

«نوید کامران» فعال مدنی روز سه شنبه ۱۳ مهر جهت اجرای حکم یک سال حبس تعزیری از سوی ماموران اجرای احکام زندان اوین با در دست داشتن حکم جلب در محل کارش بازداشت و به قرنطینه اندرزگاه ۴ زندان اوین منتقل شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع آگاه طی گفتگویی با کمپین گفته است: علیرغم بازداشت «نوید کامران» در روز جاری، ماموران امنیتی طی تماس تلفنی با «گلرخ ابراهیمی ایرایی» دیگرمتهم این پرونده به او گفته بودند که با دست داشتن حکم جلب ، او نیز جهت اجرای حکم بازداشت خواهد شد.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی» احضار داشته است احضاریه ای ارسال نشده و هیچگونه تماسی از سوی دادسرا صورت نگرفته است. این فعال سیاسی اعلام کرده فردا چهارشنبه به دادسرا مراجعه خواهد کرد.
 
«نوید کامران» آخرین بار به همراه «آرش صادقی»، «گلرخ ابراهیمی ایرایی»، «بهنام موسیوند» در پانزدهم شهریورماه ۱۳۹۳از سوی «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کار «نوید و آرش» بازداشت شدند.
 
«بهنام موسیوند» و« نوید کامران» پس از گذشت سه روز بازداشت در ۱۸شهریور ماه ۱۳۹۳ با قید وثیقه‌هایی به ارزش به ترتیب هفتاد و صد میلیون تومان آزاد شدند.
 
دادسرای شهید مقدس برای «گلرخ ابراهیمی ایرایی» نیز وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیت های فیسبوکی تعیین کرد. این فعال سیاسی نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در ۵ مهر ماه ۱۳۹۳ با تودیع وثیقه آزاد شد.
 
«آرش صادقی» دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی نیز پس از تحمل هفت ماه حبس در انفرادی های بند دو الف سپاه و سپس بند ۸ زندان اوین در ۲۳ اسفندماه ۱۳۹۳ با تودیع قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد .
 
شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی»، «آرش صادقی» را به تحمل ۱۵سال حبس محکوم کرد و حکم صادره با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین این فعال سیاسی “مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود”، از سوی قاضی «ابوالقاسم صلواتی» به ۱۹ سال حبس افزایش یافت.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی» نیز که به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بود؛ به صورت غیابی در این شعبه مورد محاکمه قرار گرفت و به تحمل ۶ سال حبس محکوم شد.
 
حکم های صادره برای این دو فعال سیاسی در دادگاه تجدید نظر عینا تایید و به آنها ابلاغ شد.
 
همزمان از دیگر اعضای این پرونده «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» نیز در دادگاه بدوی هر کدام به تحمل ۱۸ماه حبس محکوم شدند و حکم صادره برای هرکدام از آنها در دادگاه تجدید نظر ۱۲ ماه اعلام شد.
 
«بهنام موسیوند» با احتساب حکم ۲ سال حبس تعزیزی پیشین خود که از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «مقیسه» به او ابلاغ شد و در دادگاه تجدید نظر به حالت تعلیق در آمده بود در مجموع به ۳ سال حبس محکوم شد.
 
«بهنام موسیوند» در ۲۴ خرداد ماه سال جاری جهت سپری کردن دوران محکومیت تعین شده ، خود را به زندان اوین معرفی کرد و پس از انتقال به قرنطینه بند ۴ درعصر روز چهارشنبه ۲۶ خرداد ماه به سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
در۱۸ خرداد ماه سال جاری «آرش صادقی» نیز جهت پیگیری پرونده خود به دادسرای مقدس واقع در زندان اوین مراجعه کرد و از سوی مسوولین جهت تحمل ۱۹ سال حبس بازداشت و پس از ساعاتی بازجویی و تهدید در بند دوالف سپاه به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.
 
«گلرخ ابراهیمی ایرایی» نیز به دفعات مکرر خواستار بازبینی حکم ناعادلانه خود و همسرش شد.
 
این فعال سیاسی پیش تر در خصوص اتهامات منتسب داده شده به خود که مبنای آن صدور شش سال حکم زندان برای او بوده است گفته:‌ « هنگامی که جهت تفتیش به منزل ما هجوم بردند مقداری سررسید که حاوی دست‌نوشته‌های شخصی من بود به همراه مقادیری داستان و شعر که هرکز جایی منتشرنشده بود و در محافنی ذکرنشده بود را ضبط و با خود بردند. آنها برمبنای آن دست‌نوشته‌ها و تعداد اندکی از پست‌های فیس‌بوکی‌ام که در خصوص حمایت از خواننده معترض «شاهین نجفی» بود؛ من را به توهین به مقدسات متهم و به ۵ سال حبس محکوم کردند. سپس در خصوص ارتباط با خانواده های جانباختگان و زندانیان و تبلیغ علیه نظام به یک سال حبس و در مجموع به ۶ سال زندان محکوم شدم.
حکم صادره از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» در دادگاه تجدید نظر نیز عینا تایید و به وکیلم ابلاغ شد.”
 
اگرچه به طور قانونی می بایست این اتهامات با اعمال ماده ۱۳۴ و تجمیع جرائم کاهش می یافت، اما در دادنامه بدوی و همچنین تجدیدنظر به این آن اشاره ای نشد و صرفا بخش تشدید مجازات (یک و نیم برابر کردن مجازات هر اتهام) در خصوص «آرش صادقی» و «گلرخ ابراهیمی ایرایی» انجام شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید