دادگاه جعفر عظیم زاده و شاپور احسانی راد برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات «جعفر عظیم زاده» و «شاپور احسانی راد» دو فعال کارگری صبح روز جاری در شعبه اول دادگاه انقلاب ساوه برگزار شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد علی جداری فروغی» وکیل این دوفعال کارگری با اعلام این خبر گفته است: ساعت ۹:۳۰ صبح روز جاری چهارشنبه دادگاه رسیدگی به اتهامات «جعفر عظیم زاده» و «شاپور احسانی راد» در جو بسیار مناسبی درشعبه اول دادگاه انقلاب ساوه تشکیل برگزار و موکلین دفاعیات خود را انجام دادند.
او طی گفتگویی با خبرگزاری اینا گفته است : در مقام وکیل از موکلان دفاع و اتهامات اقدام “علیه امنیت ملی” و” تبلیغ علیه نظام” را رد کردم.
این وکیل دادگستری تاکید کرد: امیدوارم که دادگاه محترم، حکم برائت هر دو را صادر نماید.
«محمد  علی جداری فروغی» در پایان افزود: با توجه به این که اصولا اتهامات منتسب داده شده  بر پایه موارد صنفی بوده و توضیحات لازم داده شد، دادگاه مربوطه کفایت مذاکرات را اعلام و پیش‌بینی می کنم ظرف یک هفته، حکم نهایی صادر شود.
بر اساس احضاریه ای که پیش تر به این دو عضو هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران ابلاغ شده بود آنان در ۸ شهریور ماه در شعبه ۱۰۱ کیفری و ۱۴ شهریور ماه در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ساوه مورد محاکمه قرار گرفتند.
شاکی هر دو پرونده ای که بر علیه «شاپور احسانی راد» و «جعفر عظیم زاده» در دو دادگاه کیفری و انقلاب تشکیل شده بود، کارفرمای کارخانه نورد لوله صفا بوده است.
بر اساس کیفر خواستی که در شعبه اول دادگاه انقلاب شهرستان ساوه بر علیه «جعفر عظیم زاده» و «شاپور احسانی راد » صادر شده بود آنان متهم به “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور” و “تبلیغ بر علیه نظام جمهوری اسلامی” بودند.
همچنین بر اساس کیفر خواست دادگاه شعبه ۱۰۱ کیفری شهرستان ساوه آنان متهم به “تشویش اذهان عمومی”، “اخلال در نظم عمومی” و “جعل عنوان و شغل مرتبط با دادن مشاوره حقوقی به کارگران” بودند.
 «شاپور احسانی راد» و «جعفر عظیم زاده» به دنبال اعتصاب و تجمعات کارگران کارخانه نورد و لوله صفا در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴، به ترتیب در روزهای ۲۶ اردیبهشت ماه و ۳ خرداد ماه همان سال بازداشت و در ۲۰ خرداد ماه با قرار وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی آزاد شدند.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل