منیژه فاتحی و صحر فیضی با تودیع وثیقه آزاد شدند

منیژه فاتحی با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از بازداشت‌گاه اداره اطلاعات مهاباد موقتا تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد. همچنین سحر فیضی با صدور قرار وثیقەی ۲۰۰ میلیون تومانی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان سقز آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، منیژه فاتحی دانشجوی ۲۲ ساله کُرد و اهل بوکان که از اسفندماه سال گذشته در بازداشت اداره اطلاعات شهرهای بوکان، مهاباد و ارومیه نگهداری شده بود، سرانجام با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی از بازداشت‌گاه اداره اطلاعات مهاباد موقتا تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شد.
 
منیژه فاتحی فرزند بهمن، دانشجوی ۲۲ ساله اهل بوکان پس از بیش از هفت‌ماه نگهداری در سلول انفرادی بازداشت‌گاه‌های ادارات اطلاعات بوکان، مهاباد و ارومیه، امروز دوشنبه ۲۶ مهرماه با تودیع وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی موقتا تا زمان برگزاری جلسه دادگاه، آزاد شد.
 
خانم فاتحی در ابتدا در اداره اطلاعات بوکان سپس در مهاباد و دو ماه آخر را در ارومیه نگهداری شده بود و نهایتا برای جلسه بازپرسی به بوکان منتقل شد و در شعبه یک دادگاه انقلاب مهاباد توسط قاضی جوادی کیا با صدور وثیقه ۱۵۰ میلیون تومانی و تودیع آن به طور موقت امروز آزاد شد.”
 
گفتنی است که منیژه فاتحی در تاریخ پانزدهم اسفندماه سال گذشته بازداشت شده بود، اتهام مطرح شده در پرونده را «ارتباط با احزاب مخالف کُرد» عنوان کرد.
 
از طرفی دیگر سحر فیضی که نزدیک به چهار ماه در بازداشت بود ، وی نیز دو روز پیش با صدور قرار وثیقه ی ۲۰۰ میلیون تومانی از سوی دادگاه انقلاب شهرستان سقز آزاد شد.
 
سحر فیضی فرزند مصطفی٬ که از روز ۲۳ تیرماه سال جاری از سوی ماموران وزارت اطلاعات در سقز بازداشت شده بود، تاکنون از حق داشتن وکیل محروم بود. اتهام وی «همکاری با یکی از احزاب کردی» عنوان شده است.
 
 
در روز چهارشنبه ۲۳ تیرماه سال ۱۳۹۵ خورشیدی، نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات، این دانشجوی کُرد ۲۴ ساله را بازداشت و بخشی از وسایل شخصی‌ وی مانند کتاب، لپ تاپ و گوشی تلفن همراهش را به همرا خود برده بودند.
 
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید