عفو بین الملل: بی خبری از محمدعلی طاهری، زندانی در اعتصاب غذا

سازمان عفو بین الملل روز گذشته با انتشار بیانیه ای با اعلام بی خبری از سرنوشت و محل نگهداری محمدعلی طاهری، بنیانگذار گروه عرفان حلقه، که در اعتصاب غذا به سر می‌برد، از حکومت ایران خواست ضمن اطلاع رسانی در مورد وضعیت و محل نگهداری وی، فورا و بدون قید و شرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سازمان عفو بین الملل شب گذشته در بیانه ای اعلام کرد محمدعلی طاهری از مورخ ۲۸ سپتامبر (چهارشنبه هفتم مهرماه) دست به اعتصاب غذا زده و از روز ۱۶ اکتبر (یک‌شنبه ۲۵ مهرماه) در سلول انفرادی نگهداری شده است. مقامات از ارائه توضیح به خانواده‌اش در مورد سرنوشت و محل نگهداری او خودداری می کنند.

سازمان عفو بین الملل در این بیانیه با ذکر جزئیات پرونده و دلایل اعتصاب غذای آقای طاهری مبنی بر اعتراض به گذشت [هفت ماه] از پایان محکومیت و ممانعت از آزادی وی، از حکومت ایران خواست فورا از محل نگهداری و سرنوشت او به خانواده‌اش اطلاع داده، و بی‌قید‌وشرط این زندانی عقیدتی را آزاد کنند.

محمدعلی طاهری بنیانگذار عرفان کیهانی یا حلقه در ایران است که ۱۴ اردیبهشت ماه سال ۹۰ بازداشت و از سوی دادگاه انقلاب به‌ اتهام “توهین به مقدسات”، “مداخله غیرقانونی در امور پزشکی و درمان بیماران”، “ارتکاب فعل حرام و رابطه نامشروع”، “استفاده غیرمجاز از عناوین علمی دکتر و مهندس”، “ضالّه بودن کتب و آثار”، به ۵ سال حبس، پرداخت ۹۰۰ میلیون تومان جزای نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

افساد فی‌الارض از طریق منحرف کردن افراد، دیگر اتهام طاهری بود.

محکومیت آقای طاهری از بابت پرونده اول به پایان رسیده با این‌حال با ایجاد پرونده ای جدید و تمدید قرار بازداشت از آزادی او تاکنون جلوگیری شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید