حسین علی‌محمدی از زندان تبریز به مرخصی آمد

حسین علی محمدی، زندانی سیاسی و فعال آذربایجان، بعد از بیست و شش ماه حبس به مرخصی چهار روزه اعزام شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، شنبه ۱ آبان۹۵ حسین علی‌محمدی، فعال مدنی محبوس در زندان تبریز پس از ماه‌ها تحمل حبس و برای اولین بار در طول مدت بازداشت پس از سپردن وثیقه ۱۰۰میلیون تومانی و به مدت ۴ روز به مرخصی اعزام شد.
 
پیشتر درخواست آزادی مشروط این فعال مدنی با مخالفت مواجه شده بود.
 
حسین علی‌محمدی بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند ۱۲ محکومین زندان مرکزی تبریز در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.
 
کارشکنی مسئولان زندان تبریز با انتقال داروی چشم وی به داخل زندان و شرایط بد بهداشتی در کنار تراکم زیاد زندانیان شرایط دشواری برای بسیاری از زندانیان سیاسی-عقیدتی در این زندان فراهم کرده است.
 
این فعال از سوی شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۳ سال حبس محکوم شده بود که این حکم در دادگاه تجدیدنظر عینا تایید شد.
 
در حکمی دیگر که از همین دادگاه علیه وی و طه کرمانی صادر شد، این دو فعال مدنی به ۱۰ سال حبس تعزیری محکوم شدند که این حکم در دادگاه تجدیدنظر به دو سال تقلیل یافت.
 
hosein-alimohammadi-alvarحسین علی‌محمدی هم اینک با عدم ابلاغ حکم تجدیدنظر در مجموع به ۵ سال حبس تعزیری محکوم شده است که در صورت ابلاغ حکم تجدیدنظر و با توجه به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی وی به تحمل ۲ سال حبس تعزیری محکوم می شود.
 
حسین علی محمدی و طه کرمانی روز ۱۳آبان۹۲ از سوی ماموران امنیتی در تبریز بازداشت و پس از نزدیک به ۶ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه از زندان مرکزی تبریز آزاد شدند.
 
پس از تایید حکم سه سال حبس تعزیری، این فعال مدنی اهل تبریز روز ۱۰اسفند۹۳ از سوی ماموران امنیتی بازداشت و برای تحمل محکومیت خود به زندان مرکزی تبریز منتقل گردید.
 
در تیر ماه سال ۱۳۹۴ سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای اظهار نگرانی کرده که حکم ۱۰ سال زندان حسین علی‌محمدی‌الوار و سیَد‌طه کرمانی «غیر قابل توجیه» و با «اهداف سیاسی» و «براساس اعتراف زیر شکنجه» صادر شده است.
 
سازمان عفو بین الملل ضمن در خواست آزادی فوری برای آنها، احکام صادره برای حسین علی محمدی و طه کرمانی را مصداق نقض حقوق بشر دانسته و درخواست کرده که «شکنجه های وارده و سایر بدرفتاری های حین بازجویی» مورد بررسی بی طرفانه قرار گیرد و افراد مظنون «در صورت وجود مدرک قابل قبول» به دادگاه معرفی شوند.
 
پیشتر حسین علی محمدی روز ۲۱شهریور۹۲ در جریان دیدار تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز و ملوان بندرانزلی به همراه فرزاد مهدوی(آلتای) از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از یک روز بازداشت به قید وثیقه ملکی آزاد شد.
 
در آن زمان ماموران امنیتی هنگام بازداشت حسین علی محمدی در ورزشگاه یادگار امام تبریز وی را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند؛ در اثر این ضرب و شتم آثار کبودی و التهاب در گردن و کمر این فعال آذربایجانی تا چند روز بوضوح قابل مشاهده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید