ادامه اعتصاب غذای رسول رضوی و وضعیت بد جسمی وی در زندان تبریز

 رسول رضوی که در اعتراض به عدم آزادی‌اش از روز دوشنبه ۱۲مهر در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب‌غذا زده، در وضعیت بد جسمانی قرار دارد و  مسئولین قضایی همچنان پاسخی به درخواست وی ندادەاند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی ، در حالی که وضعیت جسمانی رسول رضوی نامناسب گزارش شده است که در روزهای اخیر این زندانی سیاسی به دنبال وخامت حال جسمانی ناشی از اعتصاب غذای طولانی مدت، به بهداری زندان مرکزی تبریز منتقل شده است.
 
رسول رضوی زندانی سیاسی آذربایجانی از روز دوشنبه ۱۲مهر۹۵ در اعتراض به احکام صادره دادگاه انقلاب و فشار نیروهای امنیتی در خصوص روند پرونده خویش دست به اعتصاب غذای نامحدود زده است.
در فایل صوتی که از رسول رضوی در فضای مجازی منتشر شده، وی دلایل شروع دوباره اعتصاب غذا خود را «تداوم فشارها و اعمال نفوذ نیروهای امنیتی، ادامه پرونده سازی بر علیه خود و عدم عمل به وعده مسئولان دادگاه انقلاب» عنوان کرده است.
 
ضعف جسمانی شدید این فعال در پی اعتصاب غذاهای طولانی مدت موجب افزایش نگرانی‌ها در خصوص سلامت وی شده است.
 
این فعال مدنی پیشتر در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ در اعتراض به «عدم تجمیع احکام صادره علیه وی طبق ماده ۱۳۴»، «اجرای دوباره نصف حکم پرونده سال ۱۳۹۲ که با آزادی مشروط حذف شده بود» و «بلاتکلیفی در پرونده اعتراضات ضد نژادپرستی» دست به اعتصاب غذا زده بود که پس از گذشت ۲۸ روز و در پی قول مساعد مسئولان زندان مرکزی تبریز و دادگاه انقلاب و مشروط به عمل به خواسته‌هایش دست از اعتصاب غذا کشید.
 
این زندانی سیاسی روز ۲۱آبان۹۴ در جریان اعتراضات «ضد نژادپرستی» آذربایجان در شهر تبریز بازداشت شد.
 
مسئولان قضایی پرونده قبلی وی را به اجرا گذاشته و این فعال را روانه زندان مرکزی تبریز کردند.
 
در مهرماه سال ۱۳۹۴، رسول رضوی به همراه حسین رخشانی‌کیا و سئویندیک لطفی از سوی شعبه ۲ دادگاه انقلاب تبریز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به ۶ ماه حبس تعزیری و ۶ ماه حبس تعلیقی به مدت دو سال محکوم کرد.
 
این حکم پس از بازداشت وی در روز قدس و تجمع فعالان مدنی در حمایت از مسلمان تُرک اویغور صادر شد.
 
در آن زمان گزارش شده بود، «وزارت اطلاعات» در تلاش است حکم ۶ ماه تعلیقی وی را نیز به اجرا درآورد و این فعال آذربایجانی را به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نماید.
رسول رضوی روز ۱۲اسفند۹۳ با قبول درخواست آزادی مشروط از زندان مرکزی تبریز آزاد شد.
 
تیر ماه سال ۹۳ باقرپور رئیس شعبه سوم دادگاه انقلاب تبریز رسول رضوی را به اتهام تبلیغ علیه نظام به ۱ سال حبس تعزیری محکوم نمود.
 
این حکم در جریان بازداشت این فعال آذربایجانی در روز ۱۳آذر۹۲ صادر شده بود.
رضوی روز ۲۶فروردین۹۳ به همراه حسین علی محمدی و طه کرمانی پس از نزدیک به ۵ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه ۲۰۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد شده بود.
 
این فعال در زمان بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات تبریز به شدت مورد آزار و اذیت و شکنجه قرار گرفته بود.
 
پیشتر وی روز ۱۳فرودین۸۹ به دلیل شرکت در تجمع اعتراضی به خشک شدن دریاچه اورمیه به همراه بیش از ۱۰۰ تن از تجمع کنندگان در پل شهید کلانتری بازداشت شد.
 
پس از آن روز ۱۷مهر۹۰ به هنگام بازگشت از محل کار از سوی ماموران امنیتی بازداشت و پس از تحمل ۱۶ روز بازداشت موقت به قید قرار وثیقه ۳۰ میلیون تومانی از زندان مرکزی تبریز آزاد گردید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید