رضا ریاضی یکی از متهمان پرونده نگین غرب ‘فرار کرده است’

سید احمد زرگر، رییس شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران اعلام کرد: “رضا ریاضی یکی از متهمان پرونده نگین غرب فرار کرده است.”

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از تسنیم، آقای زرگر عنوان کرد که آقای ریاضی در دادگاه بدوی به ۱۲ سال حبس محکوم شده بود. “این فرد هنوز در مرجع تجدیدنظر، حکم قطعی دریافت نکرده است، چون قرار بود همکاری کند.”

ماجرای پروژه نگین غرب از سال ۱۳۷۹ و در پی انتشار یافتن آگهی پیش فروش واحدهای تجاری و مسکونی مجتمع نگین غرب انجمن انبوه سازان شفق آغاز شد. پس از انتشار این آگهی حدود ۵ هزار نفر از مردم تهران و کرج اقدام به سرمایه‌گذاری برای ساخت و ساز در این مجتمع کردند بر اساس قول و قرار سازندگان این مجتمع مسکونی قرار بود ساختمان‌های پیش فروش شده طی مدت زمان ۲۴ ماه به متقاضیان واگذار شود، اما این اتفاق نیفتاد.

تاخیر در ساخت سبب شد تا متقاضیان واحدهای مسکونی مجتمع نگین غرب در تاریخ یازدهم اسفندماه سال ۸۶ تجمعی را در برابر قوه قضاییه برای رسیدگی به اعتراض خود مبنی بر رسیدگی به درخواستشان برگزار کنند. پس از اولین شکایت جمعی ازدست اندرکاران مجتمع نگین غرب، متصدی ساخت واحدهای مسکونی این مجتمع دستگیر شد که با سپردن قرار وثیقه ۷۰۰میلیارد تومانی از زندان آزاد شد. دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خرداد سال ۸۹ با صدور اطلاعیه‌ای از شکات پرونده موسوم به نگین غرب خواست در اسرع وقت نسبت به معرفی نماینده پیشنهادی خود اقدام کنند. از ان زمان تا کنون پرونده نگین غرب در قوه قضاییه در حال رسیدگی است. به گفته مقامات قضایی ایران، این پرونده ۱۵ هزار نفر شاکی دارد که در حال حاضر با ۱۰ هزار نفر از شکات آن تسویه حساب شده است. در این پرونده حدود ۲ هزار واحد ساختمان نیمه‌کاره، تکمیل و به شکات داده شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید