‎سه زندانی زندان گوهردشت بازداشت گلرخ ابراهیمی را محکوم کردند

‎سه زندانی سیاسی زندان رجایی‌شهر (گوهردشت کرج) در نامه‌ای از درون زندان، بازداشت گلرخ ابراهیمی ایرایی را محکوم کردند.

‎به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانیان سیاسی، سعید شیرزاد، بهنام موسیوند و علی معزی هستند که در نامه‌ای با عنوان «باز هم هجمه‌ای دیگر علیه خانواده آرش صادقی»، از این زندانی سیاسی و همسرش حمایت کرده‌اند.

‎روز دوشنبه سوم آبان ماه مأموران امنیتی بدون ارائه احضاریه کتبی به خانه گلرخ ابراهیمی، همسر آرش صادقی حمله کردند، در خانه را شکستند و او را برای اجرای حکم شش سال حبس به زندان اوین منتقل کردند.

‎او حکم شش سال زندان را برای نوشتن داستانی درباره سنگسار که هنوز منتشر هم نشده، دریافت کرده است.

‎آرش صادقی، همسر گلرخ ابراهیمی هم زندانی سیاسی‌ای است که مشغول سپری کردن حکم ۱۹ سال حبس است.

‎مأموران امنیتی وقتی برای تفتیش منزل این دو رفته بودند، دست‌نوشته‌های ابراهیمی را که هرگز منتشر نشده بودند یافتند و دادگاه بر اساس این نوشته‌های منتشر نشده به او حکم شش سال زندان داد.

‎در نامه حمایت زندانیان از گلرخ ابراهیمی آمده است: «پس از کشته شدن مادر، این بار سراغ دیگر عضو خانواده گلرخ ابراهیمی ایرایی رفته‌اند و با هجوم به خانه‌اش در حالی که همسرش آرش در حال سپری کردن حکم ۱۹ سال در زندان است، وی را دستگیر و همچون آرش به علت فعالیت‌های حقوق بشری و نوشتن یک داستان جهت اجرای حکم شش ساله به زندان اوین منتقل کرده‌اند. این دست فشارها بر آرش و گلرخ و دیگر فعالان سیاسی و حقوق بشری امری تازه نیست و هر روز در گوشه گوشه ایران در حال رخ دادن است.»

‎آن‌ها همچنین نوشته‌اند: «حاکمیت مستبد دینی کنونی برای استمرار فضای اختناق و ارعاب از هیچ نوع سرکوب و تضییع حقوق افراد جامعه و به مسلخ بردن هر مبارز ضد استبدادی دریغ نخواهد کرد. اینجاست که رسالت جامعه مبنی بر تنها نگذاشتن فرزندان متعهدش و یاری مبارزان راه آزادی بیش از پیش به چشم می‌آید.»

‎در پایان، این زندانیان سیاسی، «این اقدام مذبوحانه و دیگر اقدامات فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران» را محکوم کرده و از «دو دوست مبارز پاک سرشت در بند خود» حمایت و تاکید کرده‌اند که «تا آزادی همه مردم ستمدیده ایران از یوغ استبداد و استثمار» دست از مبارزه نخواهند کشید و «دست تک‌تک مبارزان علیه ارتجاع و فاشیسم حاکم بر جامعه» را می‌‌فشارند.

‎سازمان عفو بین‌الملل هم پیشتر بازداشت بازداشت گلرخ ابراهیمی ایرایی، فعال حقوق بشر در ایران را غیرقانونی دانسته و خواستار آزادی فوری و بی‌قید و شرط او شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید