بازداشت چهار شهروند بهایی در شهرستان شهریار

چهار شهروند بهایی ساکن شهر بابا سلمان شهریار طی هجوم ماموران امنیتی به منزل یکی از شهروندان بهایی بازداشت شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل ازمجموعه خبری بهایی نیوز: ” ماموران وزارت اطلاعات با هجوم به منزل آقای انواری وی به همراه دخترشان ندا انواری ، فرهاد مقربی و رضوان الله عبداللهی را بازداشت و به مکانی نامعلوم منتقل کرده اند.”
بنابر اطلاع منابع مطلع ماموران در حین برگزاری جلسه یکی از اعیاد دیانت بهایی به منزل هجوم برده و چهار شهروند بهایی را بازداشت کرده اند.
طی روز گذشته در تاریخ ۱۱ آبان ۱۳۹۵ دست کم ۵۰ محل کسب شهروندان بهایی توسط ماموران اداره اماکن عمومی پلمب شده است.
مسئولین جمهوری اسلامی بارها درخصوص داشتن حقوق شهروندی بهائیان در ایران در سازمان های بین اللملی سخن گفته اند اما همواره بهائیان پس از انقلاب اسلامی در ایران دچار مشکلات متعددی از جمله تخریب گلستان های جاوید بوده اند.
جامعه بین المللی بهاییان روز سه شنبه گفت که تلاش های ایران برای سرکوب این اقلیت با شدت ادامه دارد و علیرغم قول های حسن روحانی رئیس جمهور ایران برای پایان تبعیض مذهبی و بهبود حقوق بشر از بعضی جهات شدت یافته هرچند از شیوه های کمتر عیان آن استفاده می شود.
این جامعه در یک گزارش ۱۲۲ صفحه ای گفت که دولت آقای روحانی “کمپین تحریک نفرت علیه بهایی ها” را تشدید کرده و از جمله بیش از ۲۰ هزار قطعه گزارش تبلیغاتی علیه بهایی ها در رسانه ها منتشر کرده است.
این گزارش می گوید که از زمان سر کار آمدن آقای روحانی در اوت ۲۰۱۳ حداقل ۱۵۱ بهایی دستگیر شده اند و حداقل ۳۸۸ مورد تبعیض اقتصادی از تهدید گرفته تا ارعاب برای بستن مغازه علیه آنها انجام شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید