شریف باجور فعال محیط زیست مریوانی آزاد شد

 
“شریف باجور” از فعالین محیط زیست و یکی از اعضای “انجمن سبز چیا” در شهر مریوان آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، “شریف باجور” از فعالین محیط زیست مریوان و یکی از اعضای “انجمن سبز چیا” که دیروز چهارشنبه ۱۲ آبان ماه از سوی نیروهای امنیتی در شهر مریوان بازداشت شده بود، صبح امروز پنج شنبه آزاد شد.
 
این فعال مریوانی در دزلی مریوان و توسط نیروهای بسیج وابسته به سپاه پاسداران دستگیر و بعدا به نیروهای وزارت اطلاعات در شهر مریوان تحویل داده شد.
این فعال محیط زیست دو روز پیش به منظور حمایت از محیط زیست و حیوانات اقدام به اعتصاب غذا کرده و راهپیمایی خود را از مریوان به سوی شهرستان ثلاث باباجانی را آغاز کرده بود.
 
شریف باجور

شریف باجور پیشتر و در سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای امنیتی به اتهام اقدام علیه امنیتی ملی بازداشت و زندانی شده بود.

 
در طی سال های اخیر بارها اعضای انجمن سبز چیا به دلیل فعالیت های خود از سوی نیروهای امنیتی و دستگاه قضایی جمهوری اسلامی تحت فشار قرار گرفته و بعضا نیز بازداشت شده اند.
 
انجمن سبز چیا در سال ۱۳۸۱ توسط شماری از فعالان محیط زیست مریوان تاسیس شد و پس از شش سال و در سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت مجوز رسمی فعالیت از فرمانداری مریوان شد. این انجمن در سال ۱۹۹۳ و به پاس تلاش و کوشش در راستای فعالیت های زیست محیطی، فرهنگ سازی خودداری از شکار و فعالیت های مؤثر برای مهار آتش سوزی جنگل های زاگرس موفق به کسب جایزه ملی محیط زیست شد.
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل