اولین ملاقات گلرخ ایرایی و آرش صادقی در زندان؛ تداوم اعتصاب غذای آرش صادقی

صبح امروز برای اولین بار ملاقات گلرخ ابراهیمی ایرایی و آرش صادقی، زوج کنشگر مدنی در زندان اوین انجام شد. این ملاقات به درخواست رئیس زندان و با هدف پایان دادن به اعتصاب غذای آرش صادقی صورت گرفت.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه ۹۵، طی درخواست چهارمحالی رییس زندان اوین آرش صادقی محکوم به نوزده سال حبس زندانی سیاسی بند هشت زندان اوین با همسرش گلرخ ایرایی محکوم به شش سال حبس که روز سوم آبان طی یورش ماموران به منزلش بازداشت بوده و در حال حاضر در بند زنان زندان اوین محبوس است در سالن ملاقات اجرای احکام زندان با یکدیگر ملاقات کردند.

‎یک منبع مطلع در این باره به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که هدف از این ملاقات پایان دادن به اعتصاب آرش صادقی بود. که آرش صادقی اعلام کرد تا رسیدن به خواسته هایش دست از اعتصاب غذا نخواهد کشید.

‎این زندانی سیاسی در سوم آبان همزمان با بازداشت همسرش گلرخ ایرایی طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا میزند.
‎با گذشتن بیست و یک روز از اعتصاب غذای آرش صادقی حال وی وخیم گزارش شده و با کمبود وزن شدید و همچنین افت فشار مواجه شده و تا به حال مسئولین در برابر خواسته های آرش صادقی هیچ پاسخی نداده اند. و همچنین مسئولان وی را تهدید به تبعید به زندان رجایی شهر کرده اند.

گلرخ ابراهیمی ایرایی هم ، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی توسط ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد، وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.

سازمان عفو بین الملل در قالب بیانیه ای با عنوان «بازداشت نویسنده ایرانی با حمله به منزلش جهت اجرای حکم حبس برای نوشتن داستانی در مورد سنگسار» این بازداشت بدون احضاریه و خشونت‌آمیز را محکوم و خواستار آزادی و لغو محکومیت خانم ایرایی شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید