وضعیت وخیم جسمی یک زندانی سیاسی کُرد پس از عمل جراحی

محمد حسین رضایی زندانی سیاسی کُرد که پس از عمل جراحی و ریکاوری بدون طی دوره درمان به زندان میناب بازگشت و در وضعیت وخیمی بسر می‌برد.
بنابه گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمدحسین رضایی زندانی سیاسی زندان میناب که در تاریخ ۷ اسفند ماه سال گذشته برای عمل جراحی و ریکاوری به زندان بندر عباس منتقل شده بود، روز شنبه – ۱۵ فروردین ماه پس از انجام عمل جراحی و بدون طی دوره درمان به زندان میناب بازگرداننده شد.
این زندانی سیاسی درخواست کرده است تا دوران نقاهت را در بیرون زندان و بیمارستان طی کند که مقامات دادستانی و ماموران وزارت اطلاعات با این در خواست مخالفت کرده اند.
mohamad hossain razai. kampain.info

یک منبع مطلع به “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” گفت: « این زندانی سیاسی در وضعیت بدی بسر می‌برد. بطور کلی بیمار بعد از عمل جراحی نباید تا بهبود کامل به زندان بازگردانده شود. ولی به دستور دادستانی و ماموران وزارت اطلاعات با فاصله بسیار کوتاهی پس از عمل جراحی وی را به زندان بازگرداندند.»
گفتنی است که علیرغم تجویز و توصیه پزشک معالج و پزشکی قانونی شهرستان بندر عباس جهت استراحت ٣ ماهه مطلق به دور از محیط زندان ولی دادستان میناب و بندر عباس و عوامل قضایی در کردستان با مرخصی ایشان مخالفت کرده اند.
محمد حسین رضایی هنگام دستگیری توسط ماموران سپاه پاسدارن مورد هدف گلوله قرار گرفت و بشدت زخمی شد که بعد از این حادثه هیچ گاه به طور اساسی مورد درمان قرار نگرفت.
این فعال کُرد خردادماه سال ٩٠ به اتهام عضویت در یکی احزاب کُرد اپوزیسیون حکومت اسلامی ایران در شهر سنندج بازداشت شده بود. که در مردادماه سال ٩١ از سوی دادگاه انقلاب سنندج در دو نوبت دادگاهی مجموعا به ۴۵ سال زندان و تبعید به زندان میناب محکوم گردید.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید