‎فراخوان عفو بین الملل برای حمایت و آزادی هشت زندانی در اعتصاب غذا در ایران

روز جاری سازمان عفو بین‌‌الملل در حمایت از ۸ زندانی عقیدتی در اعتصاب غذا در ایران فراخوان داد و خواستار نوشتن نامه از طرق مختلف به مقامات ایران با خواست «آزادی فوری و بی قیدوشرط» این هشت زندانی شد.

‎به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز ۲۵ آبان‌ماه ۹۵، سازمان عفو بین‌الملل در فراخوانی حمایتی، خواستار نامه‌نگاری به مقامات ایران و آزادی هشت زندانی در اعتصاب غذا شامل محمدعلی طاهری، آرش صادقی، مهدی و حسین رجبیان، رسول رضوی، مرتضی مرادپور، وحید صیادی نصیری و علی شریعتی شد.

‎سازمان عفو بین‌الملل با بیان این‌که «هشت زندانی عقیدتی شامل مدفعان حقوق بشر، فعالین، هنرمندان و معلمان»، در اعتراض به زندانی بودن‌شان دست به اعتصاب غذا زده‌اند، تاکید کرد: “سلامت این زندانیان با سرعت رو به وخامت می‌رود.”

‎این سازمان با ارائه جزئیات پرونده و وضعیت این هشت زندانی، از کلیه فعالین خواست با پیوستن به آنان، خواهان آزادی فوری و بدون قیدوشرط زندانیان شوند.

‎این فراخوان از فعالین می‌خواهد با نوشتن نامه از طریق ایمیل، فکس، پیام توئیتر و پست خطاب به مقامات ایران شامل آیت‌الله خامنه‌ای و حسن روحانی، از طریق ارسال به سفارت‌های ایران یا نماینده دائم ایران در سازمان ملل، خواستار آزادی بدون قیدوشرط و فوری هشت زندانی در اعتصاب غذا شوند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید