ضرب و شتم امیر امیر قلی  در زندان ، اعلام اعتصاب غذا

«امیر (علی) امیرقلی» فعال چپ گرا و زندانی سیاسی محبوس  در بند هشت زندان اوین ، روز جاری از سوی یک زندانی خارجی مورد «ضرب و شتم قرار» گرفته است . این  زندانی  سیاسی که با لباس خونین به سالن ملاقات رفته بود، در اعتراض به عدم رعایت قانون تفکیک جرائم زندانیان و نداشتن امنیت جانی، از امروز اعلام اعتصاب غذا کرده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  منابع آگاه  طی گفتگویی با کمپین گفته اند : ” در پی درگیری لفظی یک زندانی سومالیایی با دستگیره در آن‌چنان به صورت امیر کوبیده که لپش پاره شده است.”
«امیر(علی) امیرقلی»، دانشجوی اخراجی مدیریت صنعتی دانشگاه آزاد قزوین پیش تر در دی ماه ۱۳۹۴ از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» به اتهام “توهین به مقدسات”، “تبلیغ علیه نظام و اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات اعتراضی”، ” اجتماع و تبانی” و “توهین به رهبری” ” به ۱۹ سال و شش‌ماه حبس تعزیری محکوم شد و حکم صادره از سوی شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به قضاوت قاضی «قمی‌زاده» به ۸ سال کاهش یافت.
 طی حکم صادره از سوی این شعبه «امیر (علی) امیرقلی» به اتهام « توهین رهبری و امام» به ۱ سال، « تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی» ۲سال و «توهین به ائمه اطهار» ۵سال و در جمع به تحمل ۸سال زندان محکوم شد.
در صورت اجرایی شدن ماده ۱۳۴ (تجمیع احکام) تنها ۵ سال از حکم صادره برای این زندانی قابلیت اجرا شدن خواهد داشت.
جلسه دادگاه تجدیدنظراین فعال چپ گرا پیش تر در ۱۳ مردادماه سال جاری در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شده بود.
«امیر(علی) امیر قلی» مجددا در ۱۰ آذرماه ۱۳۹۳ از سوی ماموران امنیتی با در دست داشتن حکم بازداشت او از سوی شعبه‌ی ششم دادگاه مقدس در منزل پدری بازداشت و پس از سپری کردن حدود دو ماه بازجویی های طاقت فرسا در انفرادی های بند ۲۰۹ زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل شد.
از جمله اتهامات تفهیم شده که پیش تر به این فعال دانشجویی سابق از سوی بازپرس «امین ناصری» در شعبه ۶ بازپرسی دادسرای اوین می توان اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور»، «توهین به مقدسات و رهبری»، «فعالیتهای تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی»، را نام برد.
در ۲۷ مهر ماه ۱۳۹۴ جلسه دادگاه این زندانی سیاسی و فعال دانشجویی سابق با عدم اتمام دادرسی دادگاه او به جلسه دوم موکول شد.
بر اساس گزارش های واصله این دانشجوی دانشکاه آزاد واحد قزوین در دوران دبستان خود بر اثر حادثه ای بخشی از غده پانکراس که ترشح کننده انسولین برای کنترل قند خون است را از دست داده و بر اثر این مشکل در معرض مشکلات ناشی از دیابت قرار دارد.
آخرین و دومین دادگاه «امیر (علی) امیر قلی» صبح چهارشنبه ۲۳ دی ماه سال گذشته در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «ابوالقاسم صلواتی» و با حضور وکیل این زندانی سیاسی «نعمت احمدی» برگزار شد.جلسه دادگاه تجدیدنظر او نیز ۱۳ مردادماه سال جاری در شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر استان تهران برگزار شد.
«امیر(علی) امیر قلی» پیش تر در اعتراض به شرایط نگهداری‌ خود در بند هشت زندان اوین وعدم رعایت اصل تفکیک جرائم در این بند از صبح ۲۱ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذا زده بود و در پاسخ به نامه تنی چند از فعالین مدنی و سیاسی جهت پایان دادن به اعتصاب غذا پس از گذشت ۱۸ روز به اعتصاب غذای خود پایان داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید