ادامه بازداشت فعالان عرب در اهواز

طی روزهای اخیر، نیروهای وزارت اطلاعات، شماری از فعالان عرب را مناطق مختلف اهواز بازداشت کردەاند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، محمد سواری ۲۲ ساله، محمد محمدى ۲۰ ساله، على سوارى ۲۵ ساله و حکیم مروانى از جمله فعالان عرب اهل اهواز هستند که از سوی نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شدەاند.
 
در ۲۵ آبان ۱۳۹۵ محمد سوارى،۲۲ ساله، از اهالى کوى علوى(حی الثوره) شهر اهواز توسط نیروهاى اداره اطلاعات بازداشت شد. محمد سوارى یکى از فعالان عرب اهل سنت اهوازى است. تا کنون خانواده او از دلیل بازداشت و سرنوشت فرزندشان اطلاعى ندارند.
 
محمد محمدى(عبیات)هم ۲۰ساله،از اهالى حمیدیه در اول صبح چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ در ساعت ۶:۳۰ بامداد توسط اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت شد. بنا به گفته بستگان محمد، او در سال ۱۳۹۳ بدلیل فعالیتهاى مذهبى توسط اداره اطلاعات بازداشت شده بود وبعد از بازداشت چند ماه با سپردن وثیقه صدوپنجاه میلیون تومان آزاد شد.خانواده محمد محمدى مى گویند:فرزند آنها سابقا چندین بار توسط اداره اطلاعات در ستاد خبرى احضار شده بود. محمد محمدى یکى از شرکت کنندگان در زنجیره هاى انسانى کارون بود.
 
در ۲۸ آبان ۱۳۹۵ نیز فعال دیگرى بنام على سوارى ، ۲۵ ساله، از اهالى کوى علوى(حى الثوره) شهر اهواز توسط اداره اطلاعات در منزل خود بازداشت شد. بستگان سوارى مى گویند:نیروهاى اداره اطلاعات هنگام ورود به منزل بعد از بازرسی،تعدادى کتاب و وسائل شخصی على را با خود بردند. ۳۰ آبان خانواده سوارى به ستاد خبرى واقع در کوى امانیه شهر احواز مراجعه کرده بودند اما تا کنون از سرنوشت فرزندشان اطلاعى ندارند. على سوارى یکى از فعالان عرب در کوى علوى(حى الثوره) مى باشد و در شبکه هاى اجتماعى فعالیت زیادى داشته است. على سوارى دوسال پیش در سالیاد انتفاضه ۱۳۸۴ از ناحیه پا زخمى شده بود و پایش پلاتین دارد.خانواده على سوارى نگرانند که در اثر شکنجه وضعیت او وخیمتر شود.
 
از طرفی دیگر هم در ۲۹ آبان ۱۳۹۵ روز شنبه ساعت ۵:۰۰ بامداد حکیم مروانى از اهالى منطقه ملاشیه توسط نیروهاى اداره اطلاعات اهواز در منزل پدریش بازداشت شد. بنا به گفته بستگانش،نیروهاى اطلاعاتی با لباس شخصی و بدون ارائه حکم قضائی حکیم مروانى را بازداشت و به مکان مجهولی منتقل کردند.حکیم مروانى دانشجوی تراشکارى دانشگاه اهواز و یکى از فعالان فرهنگى اهوازى و در شبکه مجازى فعالیتهاى چشمگیرى داشته است. مروانى یکى از عکاسان و طراحان حرفه اى بوده که در سال جارى در مسابقه عکس مادر عکاسی ریحانه مقام اول را کسب نمود.
 
کریم دحیمی، فعال حقوق بشر در این باره به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی می‌گوید، نیروهای وزارت اطلاعات بدون در دست داشتن حکم دستگاه قضایی این فعالان را بازداشت کرده‌اند.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید