اعتصاب غذای خشک امیر امیرقلی و پیام وی در خصوص اعتصابش

 
امیر (علی) امیرقلی زندانی سیاسی به دلیل «عدم امنیت جانی، عدم رسیدگی مسئولین به واقعه مضروب شدن وی، عدم رسیدگی پزشکی پس از مضروب شدن، عدم تفکیک جرائم زندانیان و عدم رسیدگی به وضعیت زندانیان در اعتصاب» در زندان اوین در چهارمین روز اعتصاب غذا به‌سر می‌برد. وی از روز دوشنبه اول آذرماه دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امیر امیرقلی که در ۲۶ آبان ماه در پی مضروب شدنش توسط یک زندانی خارجی و فقدان امنیت جانی در اعتصاب غذا به سر می برد، از روز گذشته از نوشیدن آب نیز امتناع کرده است.
 
وی در خصوص آغاز اعتصاب غذای خشک خود در پیامی کوتاه می نویسد:
 
“هرگز از مرگ نهراسیدم که دستانش از ابتذال شکننده تر بود.
 
هراس من نیز مردن در سرزمینی که مزد گورکن از بهای آزادی فزون تر باشد.
 
در حمایت از دیگر زندانیان سیاسی که در اعتصاب غذا به سرمیبرند و رسیدن به خواسته های مشروع خودم از مورخ ۱/۹/۹۵ دست به اعتصاب غذای خشک میزنم. در راه آزادی و برابری بر زنجیر هایمان چیزی برای از دست دادن نداریم.
 
یا مرگ یا آزادی
 
امیر امیر قلی بند هشت زندان اوین”
 
امیر امیرقلی که پیش‌تر در دادگاه بدوی به ۲۱ سال حبس محکوم شده بود، در دادگاه تجدیدنظر از اتهام‌های «اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت ملی» و «اخلال در نظم عمومی از طریق شرکت در تجمعات» تبرئه و به اتهام‌های «توهین به مقدسات»، «توهین به رهبری» و «تبلیغ علیه نظام» به هشت سال حبس محکوم شد.
 
ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی در مورد تعدد جرم مقرر می‌دارد که هرگاه عناوین ارتکابی بیشتر از سه جرم نباشد، رعایت حداکثر مجازات تعیینی اعمال می‌شود. بنابراین با این تجمیع، پنج سال از حکم این زندانی سیاسی قابل‌ اجرا می‌باشد.
 
دادگاه تجدیدنظر این زندانی سیاسی پس از ۱۹ ماه بلاتکلیفی در روز چهارشنبه ۱۳ مردادماه ۱۳۹۵برگزارشده بود.
 
امیر امیرقلی، فعال سیاسی، به دلیل حمایت از مردم «کوبانی» در تاریخ ۱۰ آذرماه سال ۱۳۹۳ بازداشت و در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی صلواتی محاکمه شد.
 
این زندانی سیاسی پیش‌تر در سال ۸۷ به دلیل فعالیت‌های دانشجویی بازداشت و از دانشگاه اخراج شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید