احمد منتظری ‘به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شد’

 
احمد منتظری، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری در دادگاه ویژه روحانیت به دلیل انتشار یک فایل صوتی از پدرش به اتهام اقدام علیه امنیت ملی، انتشار اسناد سری و تبلیغ علیه نظام به ۲۱ سال حبس تعزیری و خلع لباس محکوم شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فرزند آیت‌الله حسینعلی منتظری به دلیل انتشار فایل صوتی جلسه آیت‌الله منتظری با مسئولین قضایی در سال ۶۷ در سایت و کانال تلگرامی به ۲۱ سال حبس تعزیری و سه سال خلع لباس روحانیت محکوم شد. دادگاه احمد منتظری پس از بارها بازجویی در مهرماه سال جاری برگزار شده بود.
 
به نوشته سایت خبری آیت‌الله منتظری، شش سال از این حبس درباره او اجرا خواهد شد.
همچنین به گفته آقای منتظری به این دلیل که “مجموع اقدامات متهم خلاف شأن روحانیت تشخیص داده شده” او به خلع لباس روحانیت هم محکوم شده ولی “با توجه به انتساب به خانواده شهید، خلع لباس ایشان به مدت ٣ سال تعلیق می‌گردد”.
 
مرداد ماه امسال پس از انتشار فایل صوتی آیت‌الله منتظری، احمد منتظری اعلام کرد به اتهام انتشار فایلی صوتی از جلسه آیت‌الله منتظری با مسئولین قضایی در سال ۶۷ در سایت و کانال تلگرامی مرحوم آیت الله منتظری به دادگاه احضار شده است.
 
او اعلام کرده بود: «یکی از موارد مطرح شده “افشای اسرار نظام” بوده است؛ با این استدلال که زمان ضبط این فایل، آیت‌الله منتظری قائم مقام رهبر ایران بوده و اسراری که او در جریان آن قرار داشته، از اسرار نظام جمهوری اسلامی بوده و افشای آن “جرم” است. به دادگاه گفته‌ام این اسناد حدود ۲۰ سال پیش در خاطرات آیت‌الله منتظری منتشر شده و چیز جدیدی در این فایل صدا افشا نشده است. اتهام دیگر که وارد شده است “کمک به اتحاد عربستان سعودی و منافقین” با انتشار این فایل بوده است.»
 
در بیانیه منتشر شده در پایگاه اطلاع‌رسانی بیت آیت‌الله العظمی منتظری آمده است:
 
باسمه تعالی
 
پیرو پخش فایل صوتى آیت الله العظمی منتظرى درباره اعدام‌های تابستان ۱۳۶۷ پس از احضار و بازجویی های مکرر حجه الاسلام والمسلمین احمد منتظرى و نیز تشکیل دادگاه و ارائه دفاعیه، وی در تاریخ ١٣٩۵/٩/٧به دادسراى ویژه روحانیت قم احضار و حکم دادگاه به وى ابلاغ گردید.
 
بر اساس این حکم آقای احمد منتظری به اتهام اقدام علیه امنیت ملى به تحمل ده سال حبس تعزیرى و به جهت انتشار فایل صوتى داراى طبقه بندى سرى به تحمل ده سال حبس تعزیرى و به اتهام تبلیغ علیه نظام به تحمل یک سال حبس تعزیرى جمعاً به تحمل ٢١ سال حبس تعزیرى محکوم شده است.
 
در ادامه حکم آمده: لکن با توجه به ارزش و حرمت خون برادر شهیدش و با عنایت به سن و سال و وضعیت خاص وى و فقد سابقه محکومیت کیفرى، با احصاء میانگین حداقل و حداکثر مجازاتها در مقام اجراء فقط ۶ سال از حبسهاى مورد حکم اجراء می گردد.
 
و نظر به اینکه مجموع اقدامات متهم خلاف شأن روحانیت تشخیص داده شد، متهم را به خلع لباس روحانیت محکوم می نماید؛ و با توجه به انتساب به خانواده شهید، خلع لباس ایشان به مدت ٣ سال تعلیق می گردد.
 
این حکم تا ٢٠ روز از تاریخ ابلاغ، قابل تجدیدنظرخواهى در محاکم دادگاه ویژه روحانیت می باشد.
 
بیت آیت الله العظمی منتظری(ره)

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید