اعتصاب غذای فواد رضا زاده زندانی سیاسی عقیدتی زندان رجایی شهر

فواد رضازاده، زندانی عقیدتی در زندان رجایی شهر در اعتراض به “عدم مرخصی و شرکت در مراسم ختم پدرش” اقدام به اعتصاب غذا نموده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، فواد رضازاده زندانی عقیدتی اهل سنت در زندان رجایی شهر کرج که به شش سال حبس تعزیری محکوم شده است، در اعتراض به عدم مرخصی و شرکت در مراسم ختم پدرش از سه شنبه هفته گذشته دست به اعتصاب غذا زده است.
 
یک منبع مطلع در این باره به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که دوشنبه هفته گذشته پدر این زندانی عقیدتی به بیمارستان منتقل شد، که دکترا قطع امید کردند، و آقای رضا زاده نزد مدیریت زندان رفتند و تقاضای مرخصی کردند، اما مسئولین زندان با تقاضای وی مخالفت کرده و پس از دو روز پدرش هم فوت کرد.
 
این منبع اضافه نمود که این زندانی عقیدتی بدنبال فوت پدرش دوباره بر خواسته اش اصرار و درخواست مرخصی جهت همراهی با خانواده در مراسم عزاداری پدرش کرد.اما این بار نیز مسئولین زندان رجایی شهر با وعده های دروغ از اعزام وی به مرخصی برای شرکت در مراسم فوت پدرش خودداری کردند.
 
بر همین اساس این زندانی سیاسی بند ۷ سالن ۲۱ از روز سه شنبه گذشته در اعتراض به این عمل و اصرار بر خواسته اش دست به اعتصاب غذا زده است.
 
فواد رضازاده در تاریخ ۱۸ دی ماه فواد رضازاده در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد.
 
فواد رضازاده فعال مذهبی اهل سنت که پس از تحمل ۱۸ ماه حبس از زندان رجایی شهر کرج آزاد شده بود، هنگامی که قصد خروج از کشور را داشت در شهرستان «پلدشت» توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از ۴۰ روز بازداشت در اداره اطلاعات ارومیه مستقیما به زندان رجایی شهر کرج بازگردانده شد.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید